אופ"ק: מחיר של 100 דולר לחבית נפט הוא מחיר מקובל

כך אמר עבדאללה סאלם, בכיר בקרטל הנפט ■ "רמות מחירים סביב ה-100 דולר לחבית לא ייפגעו בכלכלה העולמית", הוא הוסיף ■ באותה נשימה הוא הזהיר מסגירת מיצרי הורמוז שתביא ל"אסקלציה נוספת ולרמות מחירים גבוהות"

יממה לאחר שסעודיה, נשיאת קרטל הנפט אופ"ק, הצהירה כי רמת מחירים סביב 100 דולר לחבית היא רמת מחירים סבירה, היום (א') מצהיר עבדאללה סאלם, אחד מבכירי הארגון כי מחיר של 100 דולר של חבית הוא מחיר מקובל גם עבור היצרנים וגם עבור הצרכנים והוא לא ייפגע בכלכלה הגלובלית.

יחד עם זאת, סאלם הזהיר גם כי במידה ואיראן - שהיא אחת מחברות הקרטל, תממש את איומה בדבר סגירת מיצרי הורמוז, אז מחירי הנפט יאמירו למחירים שייחשבו ל"מחירים שיערערו את הכלכלה הגלובלית. העצה שלי לאיראן היא לא לנקוט בצעד שכזה שכן היא תהיה אחת מהנפגעות המרכזיות".

כזכור, לפני מספר ימים נפגשו שגרירי מדינות אירופה בבריסל על מנת לדון באמברגו הנפט שהאיחוד החליט להטיל על איראן כחלק מהסנקציות שמוטלות על המשטר האיראני, כאשר בסופה של הפגישה הם החליטו שלא להחליט בשלב זה.

ההצעה שנידונה הייתה החלתו של החרם כבר בראשית חודש יולי, אולם ההחלטה בעניין לא התקבלה, שכן מספר מדינות באירופה שסובלות ממשבר כלכלי קשה, וביניהן יוון, תלויות מאוד בנפט האיראני ויתעקשו על דחיית מועד התחלת האמברגו.