הכנסת נלחמת בפרסום אלכוהול: איסורים והגבלות חמורות

הכנסת צפויה לאשר הערב בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של ח"כ דני דנון האוסרת על פרסום משקאות אלכוהוליים על שלטי חוצות ואוטובוסים באופן גורף

החל מהיום יחול איסור על פרסום אלכוהול: מליאת הכנסת צפויה לאשר הערב (ב') בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של ח"כ דני דנון האוסרת על פרסום משקאות אלכוהוליים על שלטי חוצות ואוטובוסים באופן גורף.

גם על הפרסום בכלי התקשורת יחולו מגבלות, כך שהפרסום יפנה למבוגרים בלבד. החוק החדש קובע כי הפרסומות היחידות שיאושרו יכללו אך ורק את שם המותג, צורתו החיצונית ומקום קנייתו.

"העברת המידע האינפורמטיבי בלבד וללא שיבוח האלכוהול יפנה לקהל מבוגר יותר ולא לבני-הנוער", מסביר דנון את הרציונל מאחורי הצעת החוק.

בנוסף, יאסור החוק פרסומות באמצעות דמויות לחיקוי, אייקוני ספורט ודוגמניות. "מניעת הפרסומות תתרום לחוסנה של מדינת ישראל. תופעת האלכוהול מלווה בסכנות רבות לחברה הישראלית ויוצרת הרגלי שתייה מסוכנים כבר מגיל צעיר", אמר דנון.

לדבריו, תאונות דרכים, אלימות בני-נוער ואפילו עבריינות צעירה הן תופעות שיפחתו באמצעות מיגור צריכת אלכוהול בקרב בני-נוער: "תוך שבועות ספורים, כל פרסומות האלכוהול יורדו מהמסכים. אני בטוח שתוך מספר חודשים כבר נתחיל לראות ירידה משמעותית בתופעות שליליות בקרב בני-נוער", אמר דנון והוסיף: "אני מקווה שכתבות בעיתון על ילדים בני 12 שהגיעו לבית-החולים בגלל הרעלת אלכוהול יהיו נחלת העבר".

לפי מרכז המחקר והמידע של הכנסת, כ-60% מבני-הנוער בישראל שותים אלכוהול. ישראל נמצאת במקום השני באירופה באחוזי שתיית האלכוהול בקרב ילדים בני 11, 19% מילדי מדינת ישראל בני 11 שותים אלכוהול.

"כאשר אחד מכל 5 ילדים בכיתה ה' שותים אלכוהול, מדובר במגיפה שדורשת טיפול שורש מיידי. החוק מהווה מהפכה בתחום הפרסום ובמאבק באלכוהול" אמר דנון.