זירת המט"ח: הדולר המשיך להיחלש, האירו התחזק מעט

האירו התחזק מול השקל וננעל ביציג של 4.925 שקלים ■ אמש בנק ישראל פרסם את החלטת הריבית המרכזית לחודש פברואר, כאשר הוריד את הריבית בכ-0.25% לרמה של 2.5%

בזירת המט"ח המקומית המסחר ננעל היום (ג') במגמה מעורבת של השקל, כאשר הדולר התחזק וננעל בשער יציג של 3.787 שקלים, לאחר שהשלים מהלך היחלשות של מספר ימים בסיומו הוא נחלש ביותר מ-1.5% מול השקל. האירו התחזק בכ-0.25% וננעל בשער יציג של 4.925 שקלים.

בזירת המט"ח העולמית האירו נסחר סביב 1.3 דולר ובגזרת הין הדולר נסחר ללא שינוי ברמה של 77.03 ין.

נזכיר כי, אמש בנק ישראל פרסם את החלטת הריבית המרכזית לחודש פברואר, כאשר הוריד את הריבית בכ-0.25% לרמה של 2.5%, וזאת למרות תחזיות מעורבות אשר חלקן הצביעו על השארת הריבית ללא שינוי - ברמה של 2.75%. מהבנק נמסר כי ההחלטה להוריד את הריבית לחודש הבא עקבית עם מדיניות הריבית, שנועדה לבסס את האינפלציה בתחום היעד הממשלתי - הנע בין 2% ל-3%, וכן "לתמוך בפעילות הריאלית על רקע ההאטה בביקושים העולמיים". (לסיפור המלא)

לטענת כלכלני בנק ההשקעות סיטיגרופ, מהלך הורדת הריבית של הבנק ישראל נבע משלושה גורמים עיקריים, אשר בראשם החשש המתגבר מהאטה במשק: בבנק ישראל ציינו את המשך ההאטה בצמיחת המשק המקומי לנוכח הירידה בפעילות היצור והביקושים - בין היתר, על רקע ההאטה בשווקים הגלובליים וחוסר הוודאות בסביבה הגיאופוליטית המקומית.(לסיפור המלא)

"בדומה להערכותינו, הודיע הערב בנק ישראל על הפחתת ריבית פברואר ברבע אחוז לרמה של 2.5%. בהסברים של בנק ישראל עצמו ניתן לראות כי התנאים הכלכליים לא תמכו כולם בהפחתת הריבית, כגון שיפור הנתונים הכלכליים בארה"ב והעליות בשוקי ההון. בנק ישראל לא 'שמר' תחמושת אבל גם לא הייתה לו סיבה לכך. העלאה מאוחרת של הריבית הייתה עשויה להיות מאוחרת מידי", כך מעריךאמיר כהנוביץ' הכלכלן הראשי שלכלל פיננסים.

"אחרי חצי שנה בלי תזוזה ברמת האינפלציה וצפי לאינפלציה נמוכה ב-2012, הורדת הריבית מתבקשת. המשבר באירופה הוביל לפגיעה משמעותית ביצוא הישראלי, ופישר נדרש להורדת הריבית כדי לתת זריקת מרץ לשוק. הפחתת הריבית תתמוך בשאיפה של בנק ישראל לראות פיחות בשער השקל, כדי ליצור שער חליפין שיתמוך ביצואנים", טוענת ורד יצחקי, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים.