אוטובוסי אגד לא נכנסים לשכונות דתיות לפני כניסת השבת

גלי צה"ל: אחד מקווי האוטובוס שאינן עוצרים בתחנות ההסעה בשכונות הדתיות הוא קו 376 מתל אביב לאופקים ■ בעקבות פניית גלי צה"ל, הודיעה החברה כי תבקש ממשרד התחבורה להקדים את שעת היציאה מתל אביב

ג'ני סקורסקי, במקור מאופקים, רק רצתה להגיע לבית הוריה בעיירה הדרומית. היא עלתה על קו 376 האחרון ביום שישי לפני שבועיים מתל אביב, במסלול שהיא מכירה כבר מילדות. אבל נהג האוטובוס החליט לדלג על התחנות שליד ביתה, בטענה שבשל כך הוא צריך לעבור בשכונות דתיות בסמוך לכניסת השבת. כך מדווחים הבוקר בגלי צה"ל.

"קיבלתי אישור חודש והחצי כשהשבת נכנסת מוקדם - אני לא נכנס למקום הזה, תלכי ברגל", אמר הנהג לסקורסקי, שהתעמתה עמו. הנהג המשיך בשלו, ולאחר וויכוח שארך כמעט רבע שעה - ובו השתתפו גם נוסעים אחרים, היא נאלצה לרדת בתחנה הרחוקה מביתה.

"מה שהכי מכעיס זה לא שנאלצתי חצי שעה ברגל אלא שאגד בלי ליידע את הנוסעים שינו את מסלול הקו ומבחינתם זה בסדר גמור", סיפרה הנוסעת, "החליטו שם לקחת סמכות בענייני דת ושבתות, ולהיכנע לטרור הדתי".

ג'ני הגישה תלונה לאגד תעבורה, אך עוד לא קיבלה תשובה. חבר הכנסת ניצן הורוביץ ממרצ מתרעם על התנהלות החברה, ומספר כי מדובר בתופעה רחבה הרבה יותר מהמקרה הנקודתי. "זה מקרה חמור ביותר שבו אפילו לפני כניסת השבת כבר מונעים מקווי אוטובוס להגיע לאזורים מסויימים ומנתקים אותם. העניין העקרוני כאן הוא האבסורד שבכל סוף שבוע בישראל אין תחבורה ציבורית בגלל כפייה דתית", ציין.

מאגד תעבורה נמסר בתגובה כי ההוראה היא שבסמוך לכניסת שבת האוטובוסים לא ייכנסו לשכונות דתיות. עם זאת, בעקבות פניית גלי צה"ל הגישו בחברה בקשה למשרד התחבורה- לצאת מוקדם יותר מתל אביב בימי שישי, כדי שהאוטובוס "לא ייסתכן" ,כהגדרתם, בהגעה לשכונה בזמן כניסת שבת.