תשובה הכפיל הזרמת ההון לדלק נדל"ן ל-500 מיליון שקל

זאת, לעומת ההצעה קודמת להסדר חוב במסגרתה הסכים ל-250 מיליון שקל ■ בנוסף הסכים להעמיד בטחונות בהיקף של כ-400 מיליון שקל ל-16 שנה

רגע האמת של מחזיקי האג"ח בדלק נדל"ן שבשליטת יצחק תשובה מתקרב. בעל השליטה שיפר בימים האחרונים משמעותית את תרומתו להסדר חוב בחברה: מוכן להזרים כ-500 מיליון שקל בתוך 9 שנים, להעמיד בטחונות בגובה של 400 מיליון שקל ל-16 שנה ולוותר על חוב של 83 מיליון שקל של החברה אליו בגין אג"ח שהוא מחזיק. מחזיקי האג"ח מתבקשים למחוק את כל האג"ח שבידיהם בהיקף של 2.1 מיליארד שקל ולקבל במקומן שתי סדרות אג"ח חדשות בהיקף של 1.3 מיליארד שקל. מתן הבטחונות מותנה באישור הבנקים המלווים. ההסכם משקף "תספורת" של כמה עשרות אחוזים.

בהתחשב בהזרמות ההון, הבטחונות והוויתור על האג"ח שבידיו מבחינת יצחק תשובה מדובר בתרומה של קרוב ל-1 מיליארד שקל, אך מחזיקי האג"ח עדיין מתלבטים האם לקבל את ההצעה או לדחות אותה. החברה נערכת במקביל לקבלת תשובה שלילית מהנושים הבלתי מובטחים וכבר השלימה את עריכת המסמכים המשפטיים הרלוונטים לצורך פנייה לבית המשפט לבקשה להקפאת הליכים.

דלק נדל"ן חייבת למחזיקי האג"ח שלה, רובם משקיעים פרטיים, 2.1 מיליארד שקל. בעל השליטה יצחק תשובה כבר הצהיר בעבר כי יהיה מוכן להזרים לחברה למעלה מ-250 מיליון שקל במסגרת הסדר חוב, אולם עדיין לא ברור כמה. מחזיקי האג"ח הסכימו אשתקד לדחות תשלומים בגובה של כ-300 מיליון שקל מחודש ספטמבר ועד סוף החודש הנוכחי. בינתיים מנהלים הצדדים מו"מ להסדר ללא הצלחה, בו המחזיקים דורשים מתשובה להזרים לא פחות ממיליארד שקל.

דלק נדל"ן נקלעה למשבר ואינה יכולה לעמוד בהחזר החוב למחזיקי האג"ח בזמן. במהלך הדחייה של 300 מיליון השקלים, מנהלים הצדדים מו"מ להסדר חוב. בתחילה הציע תשובה להזרים לחברה במסגרת ההסדר 250 מיליון שקל בתוך 5 שנים, אך לאחר מכן הודיע על נכונותו להזרים לחברה כספים נוספים במסגרת מתווה מקובל שיאושר על ידי כל הצדדים.‏

צוות המשא ומתן של תשובה עם מחזיקי האג"ח כולל את מנכ"ל החברה ערן מיטל, יד ימינו של תשובה, עו"ד עידן וולס, פרופ' אמיר ברנע ורו"ח משה ליאון שצורף בחודש שעבר. ממולם שלוש נציגויות שונות די מפולגות בשלב זה, שמנהלות קו לוחמני נגד החברה.