אחרי גרמניה, הכלכלה הבריטית התכווצה בכ-0.2%

נתוני התמ"ג שפורסמו היום בבריטניה הצביעו על האטת הכלכלה ■ מדד הסנטימנט העסקי של העסקים בגרמניה כאשר הוא רשם עליה זה החודש השלישי ברציפות ■ ב-15:15 דרגי צפוי לנאום במסגרת כנס דאבוס

בהמשך לנתוני המאקרו החיוביים שפורסמו אמש בגוש האירו והצביעו, בניגוש לצפי, על התאוששות הסקטור הפרטי, היום (ד') גרמניה ממשיכה את רצף הנתונים החיוביים זאת לאחר שפרסמה את מדד הסנטימנט העסקי של העסקים בגרמניה כאשר הוא רשם עליה זה החודש השלישי ברציפות.

המדד עלה לרמה של 108.3 נקודות לעומת הרמה הקודמת של 107.3 נקודות שנרשמה בינואר. העלייה במדד מצביעה על כך, שלמרות הכל, הכלכלה הגרמנית מצליחה לשמור על יציבות מסויימת למרות המשבר באירופה.

יחד עם זאת, נזכיר כי ברבעון הרביעי של שנת 2012 התכווצה כלכלת גרמניה בכ-0.25%, מה שהעלה בשווקים את החששות מכניסה למיתון של הכלכלה הגדולה באירופה. הממשלה הגרמנית מסרה כי תרחיש שכזה אינו אפשרי, וכי הצמיחה המקומית תישאר מתונה גם השנה.

מנגד, מדד המכירות הקמעונאיות באיטליה הציג נתונים שליליים כאשר רשם ירידה של 0.3%, בניגוש לצפי האנליסטים שעמד על ירידה של 0.1%.

בתוך כך, נתוני התמ"ג הבריטי לרבעון הרביעי של 2011, מצביעים על התכווצות הכלכלה, זאת לאחר שהנתון רשם ירידה של 0.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. האנליסטים צפו ירידה מתונה יותר של 0.1%. בנוסף, הבנק המרכזי האנגלי החליט פה אחד היום להותיר את הריבית במדינה על רמה של 0.5% כמו גם להמשיך עם תוכנית ההקלה הכמותית שלו בהיקף של 275 מיליארד לירות שטרלינג.

ב-15:15 (שעוננו) יו"ר הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי יישא נאום במסגרת כנס דאבוס שנפתח היום בשוויץ, כאשר הנושא המרכזי עליו הוא ידון יעסוק בצעדים החדשים שהאיחוד האירופי צריך לנקוט, כדי להשיב את הצמיחה והביטחון לגוש האירו.