המתקפה נמשכת: האקרים הפילו אתרי "הארץ" ו"דה מרקר"

קבוצת האקרים שמכנה עצמה Anonymous Plastine תקפה את אתרי "הארץ", שלא היו פעילים למעלה משעה ■ הפריצה פגעה גם במערכות הפנימיות של העיתון

ההאקרים ממשיכים לפעול נגד ישראל: אתרי האינטרנט של קבוצת "הארץ" הופל הערב (ד') על-ידי קבוצת האקרים שמכנה את עצמה "Anonymous Plastine". האתרים היו לא פעילים למעלה משעה, ולאחר מכן מחלקת המחשבים של העיתון התגברה על הפריצה, והאתרים חזרו לפעילות.

מסתבר כי הפריצה פגעה גם במערכות הפנימיות של העיתון, ולכן מערכת העיתון חווה בעיות תקשורת פנימיות. המחלקה הטכנית אישרה ל"גלובס" את הפרטים.

לצד אתר "הארץ" באנגלית, בעיות גלישה נרשמו גם באתרים נוספים בקבוצת "הארץ": "עכבר העיר" ו"דה מרקר קפה". אתר "הארץ" באנגלית זמין אך סובל מתגובה איטית.

בינתיים לא ידוע אם ההאקרים הם אכן פלסטיניים או רק מכנים את עצמם כך. כמו כן, לא ידוע אם יש קשר בין ההאקרים הללו לבין קבוצת ההאקרים המפורסמת אנונימוס. בתקופה האחרונה נוהגים האקרים להשתמש בשם של אנונימוס לתקיפות שונות, אך בחלק לא קטן מהמקרים אין קשר בין הדברים.

עיתון "הארץ" העלה תגובה רשמית לעמוד הפייסבוק שלו. בתגובה נכתב כי "אתר 'הארץ' הופל על-ידי האקרים. אנו מבטיחים לשוב בהקדם. בינתיים, עשו לנו לייק לאות הזדהות".

מבדיקת "גלובס" עלה כי גם הגישה לאפליקציית "הארץ" דרך הסמארטפונים לא היתה אפשרית.

בגלי צה"ל דווח כי גם האתרים של סינמטק תל-אביב ופסטיבל ישראל נפרצו הערב, זאת לאחר שמוקדם יותר היום נפלו אתרי בתי-החולים אסותא ושיבא כתוצאה ממתקפת הסייבר. בעמודי הבית של האתרים הופיעו כתובות נאצה נגד ישראל. בעמוד הבית של אתר הפסטיבל הופיעו הכתובות "מוות לישראל" ו"שחררו את פלסטין", וברקע נשמע שיר שבח לאללה.