בלשכת עוה"ד דורשים: להעמיד את אלשיך לדין משמעתי

במחוז ת"א בלשכת עוה"ד דורשים מנציב תלונות הציבור על שופטים, משר המשפטים ומנשיאת העליון לפעול נגד השופטת ורדה אלשיך, בגין טענות ל"שיפוץ" פרוטוקול דיון ■ אלשיך לעורכי דין שנכחו היום באולמה: "אני בטוחה בדרכי"

פרשת השופטת ורדה אלשיך והפרוטוקול המשופץ לכאורה עוברת לשלב הבא: מחוז תל-אביב בלשכת עורכי הדין פנה היום (ה') לנציב תלונות הציבור על שופטים, אליעזר גולדברג, בדרישה לפתוח בבירור נגד השופטת. זאת, לאור ההבדלים המשמעותיים שהתגלו בין פרוטוקול הדיון המקורי שהתקיים באולמה בספטמבר 2011, לבין הפרוטוקול ה"משופץ" שצורף לתלונה שהגישה הנהלת בתי המשפט לוועדת האתיקה בלשכה נגד עו"ד רפאל ארגז.

מדובר בדיון שהתקיים באולמה של אלשיך בספטמבר 2011 בעניין כינוס נכסיו של אברהם יעקובסון. חובותיו של יעקובסון עומדים על כ-36 מיליון שקל, והנושה העיקרי שלו הוא בנק הפועלים. עו"ד ארגז נשוי לנושה נוספת של יעקובסון, ובאותו דיון ביקש להתמנות למנהל מיוחד בתיק.

הדיאלוג בין אלשיך לעו"ד ארגז בדיון היה חריף, ולאחר שאמרה לו כי אם יטען יחויב בהוצאות, משך ארגז את בקשתו. בהמשך הדיון התפתח דין ודברים סוער באולם, נוכח טענתה של אלשיך כי ארגז הסתיר ממנה מידע בדבר עמדתו המעודכנת של בנק הפועלים בתיק.

אלשיך הכתיבה לפרוטוקול דברים חריפים נגד ארגז, ואף הודיעה כי הפרוטוקול ישמש לצורך הגשת תלונה נגדו לוועדת האתיקה בלשכה מטעם הנהלת בתי המשפט. אלא שעותק הפרוטוקול, שצורף לתלונה, כלל 36 שינויים ותוספות ביחס לפרוטוקול המקורי, שעותק ממנו קיבל ארגז מהקלדנית של אלשיך כחצי שעה לאחר תום הדיון. לכן יכול היה ארגז לערוך השוואה מפורטת בין הפרוטוקול המקורי לזה ה"משופץ", ובעקבות זאת פנתה הלשכה להנהלת בתי המשפט וביקשה הבהרות לכך.

במקביל לפנייתה של הלשכה לנציב גולדברג, פנה יו"ר ועד מחוז תל-אביב בלשכה, עו"ד אפרים נוה, לשר המשפטים, יעקב נאמן, ולנשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, כדי שאלה ישקלו להורות על העמדתה של אלשיך לדין משמעתי בפני מותב מיוחד של בית הדין המשמעתי לשופטים, ואף ישקלו להעלות בוועדה לבחירת שופטים הצעה להעביר את אלשיך מכהונתה.

"רואים בחומרה"

פנייתה של לשכת עורכי הדין לנציב, לשר ולנשיאת העליון נעשתה בעקבות החלטה חריפה שהתקבלה אתמול (ד') בישיבת ועד מחוז תל-אביב בלשכת עורכי הדין, ולפיה הוועד "רואה בחומרה" את הפערים שהתגלו בין שני הפרוטוקולים ומבקש למצות את הליכי הבירור בעניין.

במקביל, התכנסה אמש גם ועדת האתיקה המחוזית, והחליטה לגנוז את התלונה שהגישה אלשיך, באמצעות הנהלת בתי המשפט, נגד עו"ד ארגז.

במכתבו לנציב גולדברג כתב יו"ר ועד המחוז,עו"ד נוה, כי "על פניו נראים השינויים בפרוטוקול לא כתיקונים תמימים, אלא כמכוונים לבסס הגשת התלונה נגד עו"ד ארגז ולגרום לוועדת האתיקה להחמיר עמו".

לדבריו, "לחומרת המעשים מתווספת העובדה שהשופטת הנכבדה נושאת גם בתפקיד ייצוגי, מתוקף כהונתה כיו"ר נציגות השופטים הארצית, ואמורה לשמש דוגמה לשופטי ישראל".

גיבוי לאלשיך מהנהלת בתי המשפט: "כלי התקשורת נותנים במה לגורמים אינטרסנטיים"

השופטת אלשיך המשיכה היום לקיים דיונים כסדרם. מספר עורכי דין פנו אליה באופן לא פורמלי, במטרה לחזק את ידיה נוכח הפרסומים בעניינה. אלשיך אמרה להם כי היא בטוחה בדרכה, וכל שיש לה הוא "היושר האישי" שלה.

באורח יוצא דופן פירסמה אמש הנהלת בתי המשפט הודעת תמיכה באלשיך, שכללה גם ביקורת חריפה על עו"ד ארגז, שנגדו הוגשה תלונתה. לדברי הנהלת בתי המשפט, הפרסומים בפרשה מסיטים את תשומת-הלב מהעבירות האתיות שביצע לכאורה ארגז.

בהודעה נמסר כי "יש להצטער שכלי התקשורת נותנים במה לגורמים אינטרסנטיים המבקשים להסיט את דעת הקורא מלב העניין - החלטת השופטת העוסקת בהפרות האתיות לכאורה שביצע עו"ד ארגז".

עוד נאמר כי בפרוטוקול המדובר, שלגביו עלה חשש כי "שופץ", "מעולם לא נערכה הגהה, והוא לא נחתם כדין, אלא בחתימה גרפית על-ידי הקלדנית. עו"ד ארגז קיבל אותו בדרך לא מקובלת במזכירות, בהיותו עדיין טיוטה ובטרם נחתם רשמית כדין. הפרוטוקול הרשמי הועבר גם הועבר אל עו"ד ארגז ועוד באותו היום".

לדברי הנהלת בתי המשפט, "עו"ד ארגז לא ביקש לתקן את הפרוטוקול עד שלשכת עורכי הדין פנתה אליו. עד מועד זה לא התקבלה בהנהלת בתי המשפט שום פנייה מטעם לשכת עורכי הדין, גם זאת בניגוד מוחלט לפרסומים. בנסיבות אלה, חבל שהתקשורת נותנת במה לאותם גורמים ומסייעת בכך לפגיעה בבית המשפט".

פרשת הפרוטוקול
 פרשת הפרוטוקול