עובדי עיתון "הארץ" הכריזו על סכסוך עבודה

זאת בעקבות קיצוצים בכוח-האדם והפרת הבטחה מצד המנכ"ל רמי גז כי פיטורים אלה יוקפאו עד לדיון בעניין עם נציגי ועד העובדים

ועד העובדים של עיתון "הארץ" הכריז על סכסוך עבודה, בעקבות קיצוצים בכוח-האדם והפרה מפורשת של הבטחה מצד המנכ"ל רמי גז כי פיטורים אלה יוקפאו עד לדיון בעניין עם נציגי הוועד.

ל"גלובס" נודע כי הנהלת "הארץ" ביקשה אתמול (ד') מהוועד לדחות את ההכרזה על סכסוך העבודה עד לאחר ישיבת הדירקטוריון שצפויה היום. לדבריהם, הוועד סירב לבקשה. המשמעות היא שבעוד שבועיים יוכלו העובדים להתחיל לנקוט בעיצומים.

במהלך פגישה שנערכה ביום ראשון בין ההנהלה לוועד עיתונאי "הארץ", אמר המנכ"ל רמי גז כי ההנהלה מכינה רשימות קיצוצים לגל הבא, שיחולו גם על "יצרני התוכן", כדבריו.

כזכור, לפני שבועיים חתמו למעלה מ-200 מעובדי "הארץ" על עצומה, שבה הם "דורשים מהנהלת העיתון לעדכן ולשתף אותנו, באמצעות ועד העיתונאים, בכל התוכניות שצפויות להשפיע על תנאי עבודתנו ועל שכרנו, ובוודאי אם הן כוללות קיצוצים ופיטורי עובדים".

במכתב שנשלח לעובדים הסביר הוועד את ההחלטה להכריז על סכסוך עבודה. "כל אחד מאיתנו יכול להיות המפוטר או המקוצץ הבא. כל אחד מאיתנו יכול לאבד את פרנסתו. אנחנו חייבים להיאבק על מקום העבודה שלנו ועל זכויותינו כעובדים", נכתב.

"אגודת העיתונאים התייצבה מאחורי החלטת הוועד, והייעוץ המשפטי של האגודה, באמצעות משרד עו"ד אילן בומבך, מלווה אותנו בכל הדרוש כדי לנהל את סכסוך העבודה ואת הצעדים הארגוניים שיינקטו במסגרתו, שעליהם נדון באסיפת העובדים", הוסיפו חברי הוועד.

מחר (ו') יקיימו עובדי העיתון אסיפת עובדים שהוגדרה כדחופה, במטרה לדון בצעדים שיינקטו בשבועות הקרובים.

עד כה לא התקבלה תגובה בעניין מ"הארץ".