עו"ד אלה רובינק, פרקליטת מחוז ת"א מיסוי וכלכלה, פורשת

זאת אחרי 11 שנים בתפקיד ■ הפרישה - בעקבות הכללים שנכנסו לתוקפם לפני שנים אחדות, המגבילים את אורך הקדנציות של פרקליטי מחוז

פרקליטת מחוז תל-אביב מיסוי וכלכלה, עו"ד אלה רובינק, פורשת מתפקידה לאחר קרוב ל-11 שנים בתפקיד. בימים האחרונים הודיעה על כך רובינק רשמית לממונם עליה בפרקליטות המדינה, ובשבוע שעבר אף פורסם מכרז חדש, המיועד לפרקליטים במשרד המשפטים, לתפקיד פרקליט המחוז.

רובינק, בת 65, פורשת מכהונתה בעקבות הכללים שנכנסו לתוקפם לפני שנים אחדות, המגבילים את אורך הקדנציות של פרקליטי מחוז. אורך הכהונה נקצב ל-8 שנים, ואולם מאחר שהכללים הללו נכנסו לתוקפם במהלך כהונתה, חלו עליה הוראות מעבר מקילות יותר.

במהלך שנותיה כפרקליטת מחוז מיסוי וכלכלה טיפלה רובינק בתיקים פליליים של רבים מראשי המשק, בתיקי ניירות ערך, שוק ההון ומיסוי וכן בפרשות צווארון לבן נוספות וב"מגה תיקים".

בימים אלה מתחיל צוות מפרקליטות המחוז לנהל את התיק הסבוך בפרשת הולילנד, שבו 16 נאשמים, כולל ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. פרקליטות מיסוי וכלכלה מנהלת גם את התיק נגד ארקדי גאידמק, אף שרובינק עצמה הסתייגה מהגשת כתב אישום בתיק זה, ואולם פרקליט המדינה משה לדור הכריע להעמיד את גאידמק לדין.

ספגה ביקורת

עם זאת, ספגה פרקליטות המחוז גם ביקורת חריפה בשנים שבהן עמדה רובינק בראשה, וספגה לא מעט מפלות מביכות בבתי המשפט, לרבות בתיקים שהוגדרו תיקי דגל של הפרקליטות בשוק ההון. כך, למשל, ביטל בית המשפט את כתב האישום בפרשת הלבנת ההון בדסק הרוסי בבנק הפועלים, תוך שהוא מותח ביקורת חריפה על אנשי הפרקליטות, על ששיקרו לכאורה בבית המשפט.

גם בפרשת הדסק הצרפתי בבנק הפועלים חטפה הפרקליטות זיכוי, וכן בתיקים שניהלה נגד עו"ד ישראל שמעונוב, גד זאבי בפרשת מלם, יוסף גרינפלד בפרשת קרדן, גולן כהן ורונן רשף בפרשת פרטנר ועוד.

בתחום החקיקה הביעה רובינק לא פעם את תמיכתה בהרחבת הרגולציה בשוק ההון, ואף הביעה תמיכה בהרחבת הוראות חוק איסור הלבנת הון כך שתוטל חובת דיווח אקטיבית על עורכי דין ורואי חשבון.

המועמדות הבולטות לרשת את מקומה הן עו"ד טלי נג'רי, המשמשת מספר שתיים של רובינק בשנים האחרונות; וכן עו"ד ליאת בן-ארי, המשמשת ממונה בכירה בפרקליטות המחוז ועומד בראש צוות התביעה בתיק הולילנד. המכרז אמור להיסגר בשבועות הקרובים.