פיץ' חתכה דירוג ל-5 מדינות באירופה, ביניהן איטליה וספרד

הורידה את הדירוג של איטליה ל-"-A" מדירוג קודם של "+A", את הדירוג של ספרד וסלובניה ל-"A" מ-"-AA", את בלגיה ל-"AA" מ-"+AA" ואת קפריסין ל-"-BBB" מ-"BBB"

סוכנות הדירוג פיץ' הודיעה היום (ו') כי היא הורידה את דירוג האשראי של מספר מדינות באירופה, ביניהן ספרד ואיטליה, והציבה תחזית דירוג שלילית. זאת, לאחר שהזהירה מפני מהלך כזה מוקדם יותר החודש.

פיץ' הורידה את דירוג האשראי של איטליה ל-"-A" מדירוג קודם של "+A", את הדירוג של ספרד וסלובניה הורידה ל-"A" מ-"-AA", את בלגיה ל-"AA" מ-"+AA", את קפריסין ל-"-BBB" מ-"BBB". בנוסף הסוכנות מאשררת את דירוגה של אירלנד, "+BBB".

"המשבר בגוש האירו יבוא לפתרון רק כשתהיה התאוששות כלכלית רחבה", אמרו בפיץ'. "ברור שיידרשו רפורמות חשובות נוספות של הממשל בגוש האירו על מנת להבטיח יציבות כלכלית, כולל אחידות פיסקלית רחבה יותר".

זאת, לאחר שמוקדם יותר החודש הורידה סוכנות דירוג האשראי S&P את דירוג האשראי של צרפת ברמה אחת לרמה של +AA, מהרמה המושלמת של AAA. הסוכנות הורידה את דירוג האשראי של ספרד לרמה של A מרמה של "-AA", ואת דירוג האשראי של איטליה ל-"+BBB" מרמה קודמת של +A. גם אוסטריה, כמו צרפת, איבדה את דירוג האשראי המושלם שלה AAA וירד לרמה של +AA. דירוג האשראי של פורטוגל ירד לרמה של BB, כלומר לרמה של "זבל".

כל זאת מגיע בתקופה מאוד מתוחה באירופה, שעה שממשלת יוון נמצאת במשא ומתן עם נושיה מהמגזר הפרטי לגבי גובה ה"תספורת" שאלה ייאלצו לספוג. כרגע נראה כי המשקיעים אינם מרוצים מהמו"מ אשר מדיווחים סותרים עולה כי הוא עשוי להבשיל לכדי עסקה או להתפוצץ ולהביא לחדלות פרעון של יוון כבר בחודש מרץ, מה שעלול להחריף את המשבר באירופה.