מה קונים, מה מוכרים?

שווקים לא עולים ברציפות לנצח, קחו כמה המלצות לגבי אילו מניות כדי להוציא מהתיק כאלו שאין להן תמיכה קרובה

תנסו להיזכר מתי היה לכם כל כך משעמם בוול סטריט. מתוך 26 ימי המסחר האחרונים רק שבעה הסתיימו בירידות שערים. הקונים שולטים בזירה ודוחפים בעדינות את המניות והמדדים למעלה. האם אפשר פשוט להנות מזה? מהשלווה בהחלט אפשר להנות. אין לתת לזכרון הטראומות מהעבר להפריע היום ואין להחמיץ את תקופת השלווה בשביל לצבור אורך רוח לימי תעתועים שיגיעו.

אבל, לא כדאי להתעצל. שווה להמשיך לדחוף את התיק למעלה, להוציא ממנו מניות מדשדשות ולהכניס מניות עוצמתיות בשביל לסחוט את האווירה החיובית עד הסוף. שווקים לא עולים ברציפות לנצח. כן כדאי להוציא מהתיק גם מניות שיש חשש שיתחילו לרדת ושאין להן תמיכה קרובה. הללו מועדות לנפילה חופשית בימים של תפנית דובית ועדיף להימנע ממנה.

למשל, ביום שישי מכרנו מתיק קניון המניות את ACOM. המניה עלתה תוך חודשיים מ-21.28 דולר ל-31 דולר. העליה עצמה לא מרתיעה אותנו (לא יורים בשליח) אבל ההגעה של ACOM לממוצע הנע ל-200 יום היא סימן טוב לתת לה לנוח. היה ותעלה מעליו ותיתמך מעליו, הוא ישמש לה רמת תמיכה וניתן יהיה לשקול החזרה שלה לתיק. גם תמיכה מעל 29 דולר תהיה סימן חיובי. מי שלא יכול להיפרד ממניות בבת אחת, יכול לבצע מכירות כאלו בחלקים או לפחות להקטין פוזיציה. כך יהנה גם מעליה (על מה שנשאר) וגם מירידה (ניתן להחזיר את הנמכר במחיר טוב יותר).

ומה קנינו? קנינו את FSLR . החברה עצמה פחות רלבנטית לדוגמא, רלבנטי הגרף של המניה. אחרי שירדה מ-170 דולר ל-30.5 דולר, היא החלה לעלות וביום שישי סגרה פער מחיר יורד מלפני כמה חודשים. סגירה זו וסימנים טכניים נוספים מלמדים כי FSLR יכולה לתת מהלך. כבר ביום שישי הרווחנו כמה אחוזים.

ומה לגבי ה-S&P500 עצמו? קצת מדשדש אחרי מהלך העליה החד והאינדיקטורים קצת עצבניים לכיוון מטה אז נהיה קצת יותר ערניים בשבוע הבא. הגנה מתחת ל-1,300. כל עליה בשלב הזה תפחית את הסיכון לירידה (תמחק את הפניה למטה של האינדיקטורים).

זיו סגל, שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.