בוגרי ניסן נתיב מנסים לגייס 3 מ' ש' למעבר למבנה חדש

על פי לוח הזמנים העכשווי יאלץ הסטודיו למשחק לפנות בתוך כשנה את משכנו הנוכחי בקומה הרביעית בבניין משרדים בדרום רחוב הרצל בתל אביב

בוגרי הסטודיו למשחק של ניסן נתיב לדורותיהם מתגייסים לגיוס 3 מיליון שקלים, העלות המשוערת של השתתפות עצמית במימון מעבר בית הספר למבנה קבע חדש ברחוב נועם 5 ביפו. על פי לוח הזמנים העכשווי יאלץ הסטודיו למשחק, מיסודו של חתן פרס ישראל המנוח, לפנות בתוך כשנה את משכנו הנוכחי בקומה הרביעית בבניין משרדים בדרום רחוב הרצל בתל אביב בתום חוזה שכירות ארוך טווח.

"לפני שמונה שנים הועלתה בעיריית תל אביב האופציה להקים עבורנו מבנה קבע", מסביר מנהל הסטודיו למשחק מיכאל ורשביאק, "ניסן עצמו היה שותף פעיל בתכנון, ושלושה ימים לפני מותו נכחנו יחד בפגישה בה נסגרו הפרטים העקרוניים ונבחר המבנה ברחוב נועם ביפו הסמוך למתחם שוק הפשפשים. יהיה צורך בשיפוץ מסיבי שיתאים את המבנה לצרכי הפעילות השוטפת של בית הספר, כאשר רוב המימון מגיע מעיריית תל אביב, משרד התרבות, הקרן על שם אלכסנדר גראס וכמה גופים נוספים. עדיין, ככל שהפרויקט התקדם, נוצרו עלויות נוספות המסתכמות כיום בכ- 23 מיליון שקלים ומתוכם נאלץ לגייס עצמאית כ- 3 מיליון שקלים. אם לא נגייס את הכסף במועד, נאלץ למצוא פתרון חלופי שהמשמעות שלו בפועל הוא המשך הפעילות במבנה ביניים שכור בעלות של מאות אלפי שקלים בשנה".

בימים אלה נערכת הנהלת הסטודיו לקמפיין גיוס הכספים, שיכלול בין השאר פתיחת חשבון בנק מיוחד אליו יוכלו אזרחים פרטיים לתרום לפי יכולתם כאשר לדברי ורשביאק: "כל סכום, צנוע ככל שיהיה, יכול לעזור משמעותית". בנוסף מגויס לדגל הנכס החשוב ביותר של הסטודיו, מאות הבוגרים שהפכו עם השנים לעמודי תווך בפעילות התרבותית המקומית על הבמה והמסך הגדול והקטן. יריית הפתיחה הרשמית תהיה "אלטרנתיב All star", מופע בידור בהשתתפות כ 40 בוגרים בהם חברי אנסמבל "ציפורלה", עידו מוסרי, ג'ייסון דנינו הולט, יובל שרף, יואב דונט, נילי רוגל, שמרית לוסטיג, ידידיה ויטל, ויטלי פרידלנד, שירי גדני ועוד .

"מופעי ה'אלטרנתיב' הם מסורת רבת שנים בסטודיו בתל אביב, ומועלים גם בסניף בירושלים תחת השם 'פגע וברח' אבל במתכונת זהה", מסביר ורשביאק, "הם מועלים אחת לכמה חודשים, וכוללים מערכונים קצרים אותם התלמידים כותבים ומביימים בעצמם. המטרה המקורית הייתה לאפשר להם להציג מול קהל לפני שנת הלימודים האחרונה, במהלכה הם משתלבים בהפקות הרשמיות של הסטודיו כבוגרים, אבל עם השנים 'אלטרנתיב' הפך מיני פולחן בקרב תלמידים ואורחים. אנסמבל ציפורלה נוצר במהלך החזרות של מי שהיו תלמידי שנה ב' דאז ל'אלטרנתיב'. מופע ה All stars, המיועד לפתוח רשמית את קמפיין גיוס הכספים למעבר למבנה החדש, הוא כולו יוזמה והפקה של בוגרים שהתגייסו למען המטרה ללא כל תמורה. הם עברו על עשרות מערכונים שנוצרו במשך השנים וסננו מתוכם את המיטב".

-היה קשה לגייס אותם?

"להיפך. ברגע ששמעו במה מדובר כולם הגיעו, לא משנה כמה היו עסוקים, וזו תרומה שאי אפשר לכמת בכסף נטו. זה לא לרשום צ'ק ולצאת ידי חובה. מדובר ב 40 איש שעושים חזרות, עורכים ומביימים, והכול בשעות לא שעות המעטות בהן יש להם זמן פנוי".

-הקמת מבני תרבות חדשים עשויה, לרוב, להימתח הרבה מעבר ללו"ז המקורי ראה מקרה שיפוץ התיאטרון הלאומי הבימה. גם אם תגייסו את 3 מיליון השקלים במהלך השנה הקרובה, אתם מאמינים שהמעבר למבנה החדש יושלם במועד?

"בסוגיה הזו אני אופטימי, מה גם שקבלת אישורי הבניה הושלמו בתוך 13 חודשים שזה כמעט חסר תקדים".

המופע "אלטרנתיב All star", אותו מפיק ועורך בוגר הסטודיו דני איסרליש, יתקיים ביום שישי ה 10 בפברואר בשתיים וחצי בצהריים באולם צוותא בתל אביב, ומחירי הכרטיסים נעים בין 100 ל 500 שקלים.