אין תארים? העיקר שיש כסף בכיס

ארסנל עדיין ממתינה לתואר ראשון מאז 2005, אבל מנכ"ל המועדון בטוח שדווקא מוליכת הפרמיירליג, מנצ'סטר סיטי, היתה מעוניינת להתחלף עם התותחנים

אוהדי ארסנל כבר השלימו עם העובדה שגם את העונה הנוכחית הם לא יצליחו לסיים עם אליפות בפרמיירליג, לאחר שהפער ממוליכת הטבלה, מנצ'סטר סיטי, כבר גדל לכדי 18 נקודות. למעשה, התותחנים לא זכו בתואר משמעותי מאז 2005, אז הניפה קבוצתו של ארסן ונגר את הגביע האנגלי.

אבל העניין הזה לא גורם למנכ"ל המועדון, איבן גאזידיס, להיות סקפטי לגבי הדרך הניהולית של ארסנל. "אנחנו תמיד רוצים לזכות בתארים, ואנחנו עדיין חיים בשלושה מפעלים", התבטא האמריקני בראיון לרשת Fox Sports (ארסנל העפילה לשמינית גמר האלופות ושמינית גמר הגביע האנגלי). "מנצ'סטר סיטי היו מאד רוצים להיות בשלושה מפעלים כרגע, אבל הם לא. סימן שכסף הוא לא הכל בכדורגל".

גאזידיס המשיך לבקר בין השורות את קבוצת המיליארדרים ממנצ'סטר: "אני לא מכחיש שכסף חשוב להצלחה בכדורגל, אבל אנחנו עושים דברים לפי שיטות הערכה מסוימות. אנחנו מאמינים בגידול כוכבים, ולא בקנייה של כוכבים. אנחנו לא חושבים שהשיטה של סיטי יכולה לעבוד בטווח הארוך".

ארסנל נחשבת לאחת הקבוצות הרווחיות ביותר בעולם הכדורגל: את השנתיים האחרונות היא סיימה עם רווח מצטבר, לפני מס, של יותר מ-70 מיליון ליש"ט. סיטי, לעומת זאת, הפסידה רק בעונת 2010/11 סכום שיא של 195 מיליון ליש"ט (ההפסד הגבוה ביותר של מועדון בעונה בודדת בהיסטוריה של הכדורגל).