גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

האם יש בשורה בהטבות החדשות של כרטיסי האשראי?

אחרי ישרכרט וכאל, גם ללאומי קארד יש תוכנית הטבות חדשה ■ האם היא באמת מציעה חידוש, מה נותנות המתחרות, ואילו אותיות קטנות יגבילו את המימוש בפועל?

בתום גסיסתה של שיטת הצבירה הישנה, במסגרתה העניקו חברות האשראי הטבות תמורת כוכבים או נקודות - נותרה לאומי קארד האחרונה להכריז רשמית על החלופה המוצעת ללקוחות. בקמפיין שהושק אמש (ג') הודיעה החברה על הרחבת עולם ההטבות ללקוחותיה, תחת הכותרת "פינוקים פלוס".

האם מדובר במהפכה בתחום ההטבות? לגמרי לא: גם בלאומי קארד לא מתיימרים להציג כך את הדברים. החברה מציעה שדרוג נוסף של מערך הטבות פתוחות לכלל הלקוחות, הנבנה על מערך הטבות שכבר נבנה הדרגתית לאורך תקופה - עם אתר הטבות, שיתוף-פעולה יומי עם גרופון והצעות אחרות - בניסיון לנתק את הזיקה הישירה בין הסכום ה"מגוהץ" בכרטיס ובין החיסכון בהטבה.

מה חדש בכל זאת? הטבת 1+1 רחבה עבור סרט ברשתות גלובוס גרופ וסינמה סיטי, בהצגות של תיאטרון "הבימה", באטרקציות שונות ובארוחות בוקר ברחבי הארץ - כולל מקומות קטנים בפריפריה.

ההטבה, יש להדגיש, אינה נטולת הגבלות: כל קנייה ב-1,500 שקל בחודש הקודם לחודש הניצול מקנה הטבה אחת מסוג זה, כשהיתרה נצברת מכלל כרטיסי האשראי שמחזיק אדם אחד. בנוסף, יש להזמין אותה מראש באתר ההטבות של לאומי קארד - ספונטניות יתר לא תקנה הנחה בקופת הקולנוע.

היתרונות הם במימוש בכל ימות השבוע (כולל סופי שבוע) וביכולת לדעת בכל רגע נתון לכמה הטבות כאלה אתה זכאי, מבלי להיות מחויב רטרואקטיבית בשל ניצול ללא יתרה.

בחברה מדגישים כי מדובר ב"עולם הטבות אטרקטיבי יותר, עם דגש על פשטות, שקיפות ועל נגיעות בחיי היום-יום של הלקוח".

סמנכ"לית השיווק ורדית גונדטר מסבירה כי "ההטבות גובשו בהתאם להרגלי השימוש והפופולריות שלהן בקרב הלקוחות לאורך השנים. שמנו דגש על היצע מגוון מאוד של הטבות שפוגשות את הלקוח ביומיום, ומדובר במאות הטבות המוצעות ללקוח בצורה פשוטה וברורה במגוון רחב של עולמות תוכן".

ללקוחות, כזכור, ניתנה ארכה לנצל את נקודות הצבירה שנותרו ברשותם עד סוף 2012, ב"מתחם הבילויים המפנק" ובמסגרת מבצעים תמורת נקודות שהחברה עורכת מעת לעת.

מה יקרה עם לקוחות שנהגו לנצל את הצבירה לטובת המרה למועדוני נוסע מתמיד? אלה יוכלו לבחור להמשיך ולצבור נקודות לטובת העניין, אולם לא יוכלו לנצל במקביל את תוכנית ההטבות המוצעת אלא אם ירכשו בסכום של 6,000 שקל בחודש בכרטיס האשראי. מצד אחד - מגבלה מצומצמת מזו של המתחרות (שגם הן מאלצות לבחור בין שני סוגי ההטבות); מצד שני, עדיין מגבלה מהותית.

בחברה טוענים כי ממילא לקוחות שטסים הרבה עונים לרוב על הקריטריון; מדוע, אם כך, ההתעקשות להגביל? כנראה בשל העלויות הגבוהות יחסית של מימון הטבות הנוסע המתמיד ללקוחות, על-פי חברות האשראי.

על המסלול

כעת, לאחר ש-3 המתחרות המרכזיות "יישרו קו" וסתמו את הגולל על תוכניות העבר, ההשוואה ביניהן יותר ממתבקשת: בחינה כללית של מה שמציעות החברות מגלה כי כולן עברו כבר מזמן לשיטה של שוק הטבות - מסה גדולה של הצעות ערך בתחומים שונים, תוך שמירה על תמהיל הנחות קבועות ומתחלפות.

השוני הוא בניסיון למתג את הדברים אחרת ולייצר בידול. זה מה שעשתה ישראכרט, שהציגה לאחרונה את תוכנית ההטבות החדשה ובה 7 מסלולי הטבות לפי תחומי עניין: ספורט, אופנה, מסעדות, טיולים, תרבות ואמנות, הורים וילדים ומסלול בליינים. למעשה, מבקשת החברה מכל לקוח לשרטט את תחומי ההטבות שיקבל ולהגדיר אותן ספציפית, על-פי מסלול אחד (אותו ניתן להחליף תמיד), לצד סל הטבות מתחלפות הפתוח לכל הלקוחות.

בעוד ישראכרט טוענת כי תוכנית המסלולים מאפשרת ללקוחות לקבל הטבות ממוקדות בהתאם לתחומי העניין וסגנונם האישי, וכי מסה גדולה של הטבות חופשיות מבלבלת את הלקוח ומפחיתה את שיעור הניצול - דוגלים בלאומי קארד בשיטת "הקוד הפתוח", ללא הגבלות על ניצול הטבות גם אם חלקן בכל זאת תלויות בהיקף ניצול בכרטיס. במובן הזה, אולי לא נורא אם אין חידוש מהותי בתוכנית - כל עוד אפשרויות הבחירה נשמרות פתוחות.

על הסקאלה הזו ניתן למקם את כאל קרוב יותר ללאומי קארד, עם תוכנית נאמנות המציעה הנחות קבועות בשלל רשתות - אולם גם כאן נדרשת בחירה בין רשתות מסוימות על-פי העדפה, כשהכמות נקבעת בהתאם להיקף הרכישות בכרטיס. בנוסף ניתנות הטבות 1+1 בשלל אתרי בילוי והטבות מתחלפות לניצול חופשי.

בשורה התחתונה, אולי לא דרושים מהפכות או גימיקים העלולים בסופו של דבר להגביל את הצרכן: מגוון ההטבות ומיעוט האותיות הקטנות הוא שיעניק את הערך המוסף.

לגמור את זה יפה

חברות האשראי עוררו את זעם הלקוחות, וגם את תשומת-לבם של כמה חברי כנסת, באופן שבו הודיעו על סיום מסלולי הצבירה. אם שביעות-הרצון מהשיטה הישנה מוטלת בספק ממילא, היכן טמונה הבעיה?

יחס ההמרה של הנקודות או הכוכבים להטבות היה לרוב מחפיר: כל נקודה נקנתה בשקלים רבים, והטבה פשוטה של הנחה מזערית תורגמה למאות ואלפי נקודות, כשמגוון האפשרויות דל.

ניצול אמיתי המקנה תחושה מתגמלת היה משימה לא פשוטה - והרבה לקוחות התקשו לממש באופן משביע רצון את הצבירה. עם מחיקת הנקודות, הם לא יוכלו לעשות זאת גם בעתיד.

ועדת הכלכלה של הכנסת דנה בנושא והציעה לחייב את החברות להאריך את תקופת הניצול. לא לכל דבר צריך חוק, ולא זה היה פותר את הבעיה: החברות כבר הודיעו על הארכת התקופה לניצול, אך זה לא הפך אותו לפשוט יותר ללקוח.

מן הראוי היה שבתום אותה תקופה יתרגמו החברות לכסף את הנקודות שנצברו, לפחות על-פי יחס ההמרה שהנהיגו בניצול הטבות - אולם הן כלל לא מעלות על דעתן לנהוג כך. אחרי הכול, לנצל את הלקוח קל יותר מלנצל את אותן נקודות.

אילו הטבות מציעות חברות האשראי

עוד כתבות

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

וול סטריט סגרה את הרבעון הראשון הטוב ביותר מאז 2019; מדד S&P 500 שבר שיא חדש

שיא חדש גם לדאו ג'ונס ● סיכום הרבעון הראשון באירופה: השווקים עלו בכ-7% ● בלומברג: "שוק הקקאו קורס", וולס פארגו: "עליית המחיר תגולגל אל הצרכנים" ● מייסד בורסת הקריפטו FTX נידון ל-25 שנות מאסר ● הצמיחה בארה"ב עמדה על 3.4%, יותר מהצפוי ● ג'יי.פי מורגן: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ● מחר "יום שישי הטוב" אין מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

יזמיות המגורים מדווחות על עלייה בקצב מכירת הדירות בחודשים האחרונים / צילום: שלומי יוסף

דוחות חברות הנדל"ן מגלים: "המשבר ההיסטורי" נמשך בקושי חודשיים

למרות נבואות הזעם והמחסור המתמשך בעובדי בניין בצל המלחמה, יזמיות המגורים מדווחות על התאוששות ● מחודש דצמבר נרשמת עלייה בקצב מכירת הדירות, לא נרשמים עיכובים במסירות, לפי בכירים בענף רוב אתרי הבנייה חזרו לעבוד, ואפילו מדד המניות הענפי רושם תשואת שיא