יחימוביץ' נגד תשובה: "אסור לאפשר הגזל האגרסיבי הזה"

יו"ר מפלגת העבודה יוצאת נגד ההסכם שנחתם היום בין יצחק תשובה למחזיקי האג"ח של דלק נדל"ן ■ "לו היה מדובר באדם רגיל עם חוב של 1000 שקל הוא היה מחזיר עד השקל האחרון"

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', יוצאת היום (ג') נגד הבעלים של דלק נדל"ן ואומרת כי ההסדר של יצחק תשובה אינו "תספורת" אלא גזילת מיליארד שקל מכספי הציבור שהושגו בחיסכון ובעבודה קשה של רבים.

"לו היה מדובר באדם רגיל עם חוב של 1000 שקל הוא היה מחזיר עד השקל האחרון", אמרה יחימוביץ'. "אין כל הגיון מוסרי, כלכלי או חוקי בסטנדרטים מקלים דווקא לעשירים ביותר, אשר יכולים בקלות לפרוע את החוב מהונם העצמי או באמצעות חברות הבנות שברשותם אשר מהן הם מושכים דיבידנדים עצומים. אסור למחזיקי האג"ח ולבית המשפט לאפשר לתשובה את הגזל האגרסיבי הזה, על אחת כמה וכמה כשמדובר באדם המחזיק בידיו את עתיד משק האנרגיה הישראלי".

דבריה של יחימוביץ' מגיעים כתגובה להסכם שנחתם היום בין דלק נדל"ן שבשליטת תשובה לרוב מחזיקי האג"ח של החברה, לאחר 5 חודשים של משא-ומתן וממש ברגע האחרון לפני פקיעת ה"דד-ליין". לפי המתווה שנחתם סופית היום בצהריים, תשובה ישקיע סכום כולל של כמיליארד שקל. בסך-הכל, דלק נדל"ן חייבת למחזיקי האג"ח 2.1 מיליארד שקל.