"סול פרוייקט 7" תקים מיזם סולארי ברמת חובב

החברה זכתה במכרז להקמת מיזם סולארי לייצור 30 מגה וואט בשטח של כ – 485 דונם ברמת חובב לתקופה של 22 שנים ■ עם קבלת האישור של רשות החשמל, הקמת המתקן תימשך כשנה וחצי

ועדת המכרזים של המועצה המקומית תעשייתית רמת חובב אישרה אמש (ב') את הצעתה של חברת סול פרוייקט 7, בבעלות חברת סולאר ישראל, להקמת מיזם לייצור חשמל באמצעות מתקנים פוטו וולטאיים בשטח של כ-485 דונם .

המיזם צפוי לייצר חשמל בהספק של כ-30 מגה וואט והוא יתחבר לרשת ההולכה הארצית של חברת החשמל. עלות הקמת המתקן מוערכת בכ-400 מיליון שקל והפעלתו נאמדת בכ-7.8 מיליון שקל לשנה. חברת סול פרוייקט 7, תשלם למועצת רמת חובב סכום של כ-80 מיליון שקל עבור השימוש בשטח לתקופה של 22 שנים. לפי תנאי המכרז, במקרה והחברה לא תיהנה מהתעריף הגבוה למכירת החשמל, הסכום שישולם למועצה יעמוד על כ-40 מיליון שקל. משך הקמת המיזם הינו כ-18 חודשים מיום קבלת ההיתר של רשות החשמל.

המיזם הסולארי ברמת חובב הינו אחד מהפרויקטים הגדולים בתחום יצור החשמל הסולארי בישראל. עם השלמתו החווה הסולארית ברמת חובב תהיה הגדולה ביותר בישראל. מרבית השטח עליו יקום המיזם הסולארי שימש עד לפני מספר שנים את בריכות אידוי השפכים של המפעלים. מדובר בבריכות שהיוו מטרדים סביבתיים בשל הקמתן בשנות ה-70 בטכנולוגיה ישנה שלא עומדת בתקנים הנדרשים כיום. ההכנסה הצפויה לרמת חובב מהמיזם מיועדת לשיקום בריכות אידוי השפכים הנותרות שמפעילה המועצה. שיקום הבריכות הינו אחד מהתנאים הסביבתיים לאיכלוס קרית ההדרכה בצומת הנגב.

ראש המועצה המקומית תעשייתית רמת חובב, אנדריי אוזן התייחס הבוקר למכרז ואמר: "הרווח מייצור החשמל ישמש את המועצה להשקעות סביבתיות ברמת חובב וביניהן לשיקום בריכות האידוי הנותרות. זהו עוד צעד בהפיכתה של רמת חובב למודל ייחודי של תעשייה ברת קיימא בישראל. הקמת המיזם הסולארי היא למעשה שימוש בקרקע שאיננה מתאימה לשימושים אחרים".