וינשטיין יוכל לטפל בתיקים של קולגות מהשוק הפרטי

‎‎בשל הסדר ניגוד העניינים עליו חתם עם כניסתו לתפקיד היועמ"ש, היה מנוע וינשטיין למשך שנתיים מלטפל אישית בתיקים המטופלים ע"י שורה ארוכה של עורכי דין בכירים, שעבדו במשרדו או שטיפלו עימו בתיקים ■ ממחר יוסרו ההגבלות חלקית‏

‏‎‎החל ממחר (ד') יוכל היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, לעסוק באופן אישי בתיקים ובנושאים המטופלים על-ידי שורה ארוכה של עורכי דין בכירים מהשורה הראשונה, שבהם היה מנוע מלטפל באופן אישי עד עתה בשל הסדר ניגוד העניינים שעליו הוא חתום.

ל"גלובס" נודע כי החל ממחר, במלאת שנתיים בדיוק לתחילת כהונתו של וינשטיין כיועץ, יוכלו לעבוד ישירות מולו עורכי דין בכירים ובהם פרופ' דוד ליבאי, פרופ' קנת מן, אלי זהר, ד"ר שחר אלדר, נבות תל-צור, חנה ברוכי, איל רוזובסקי ואחרים.

‏ההגבלות שחלו עד עתה, ושיוסרו באופן חלקי החל ממחר, קבועות בהסדר ניגוד העניינים המפורט שוינשטיין נאלץ להגיש לשר המשפטים, יעקב נאמן, כתוצאה מכך שעד תחילת כהונתו כיועץ שימש כסנגור פרטי וכבעליו של משרד עורכי דין יוקרתי משנת 1979 ועד 2010.

ניגודי העניינים שבהם נתון וינשטיין אילצו אותו, למשל, לפסול עצמו מקבלת כל החלטה בתחום הפלילי בעניינו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, שאותו ייצג בתחילת משפטו בפרשות ראשונטורס-טלנסקי. כתוצאה מכך התקבלו ההחלטות בפרשת הולילנד, למשל, על-ידי פרקליט המדינה משה לדור.

‎‎שכר-טרחה בנאמנות

‎‎לאחר שנבחר ליועץ המשפטי לממשלה, חתם וינשטיין על הסכם מפורט עם עו"ד אלי זהר, שבמסגרתו הועברו לזהר תיקים רבים שטופלו עד אותה עת על-ידי וינשטיין. סוכם גם על תשלום שיעביר זהר, באמצעות נאמן, לידיו של וינשטיין, כשכר-טרחה בתמורה להעברת התיקים לידיו. תשלום זה מוחזק בחשבון נאמנות ויועבר לוינשטיין רק לאחר סיום כהונתו כיועץ. ‏

במקביל, הודיע וינשטיין כי "הנני מתחייב כי בתוקף תפקידי הציבורי, אמנע מלקבל החלטות, להשתתף או לטפל בכל צורה אחרת במישרין או בעקיפין בנושאים העלולים להעמידני במצב של חשש לניגוד עניינים".

בין היתר, וינשטיין הודיע כי יפסול את עצמו מלטפל בכל תיק שטופל על-ידי משרדו, למשך כל תקופת כהונתו וכל לקוח שוינשטיין העניק לו שירותים משפטיים, למשך 5 שנים מיום סיום הטיפול באותו לקוח.

‏באשר לעורכי דין שכירים שעבדו במשרדו, ועורכי דין אחרים שטיפלו במשותף יחד עם וינשטיין בתיקים מסוימים, הודיע וינשטיין כי יימנע מלעסוק בתיקים שבהם הם מטפלים, לתקופה של שנתיים ימים מיום שעורכי הדין חדלו להיות שכירים במשרדו, או חדלו מלטפל במשותף עמו בתיקים.

ביחס לחלק נכבד מרשימת עורכי הדין המדוברת, העבודה המשותפת נמשכה עד סמוך לתחילת כהונתו של וינשטיין כיועץ, ולכן היא פגה כעת.

‏בין הלקוחות שטופלו במשרדו של וינשטיין נמצאים רכבת ישראל, חברת חמת גדר, קרן ללום (מפרשת הדסק הצרפתי בבנק הפועלים), אהוד אולמרט, אולג דריפסקה, צבי מור, דן כהן, ד"ר ג'קי סרוב, השופטת דליה מארק-הורנצ'יק, איתן רוב, עמותת אזרחים תומכי שאול מופז, ח"כ לשעבר עופר חוגי, פרופ' גדעון אורצקי ועוד.

חלק מהתיקים הללו ממשיכים להיות מטופלים על-ידי עורכי דין שהיו שותפים עם וינשטיין לטיפול בהם, ושכעת, במלאת שנתיים לכהונתו של וינשטיין כיועץ, יוצאים מ"הרשימה השחורה" של ניגוד העניינים.

דובר משרד המשפטים מסר בתגובה: "היועץ המשפטי יקיים את הסכם ניגוד העניינים כרוחו וכלשונו".‎‎

הסדר ניגוד העניינים של וינשטיין

‏* לא יקבל החלטה בתחום הפלילי בעניינו של אולמרט, לקוחו לשעבר.

* ‎‎לא יטפל בכל תיק שטופל על-ידי משרדו - במשך כל תקופת כהונתו.

‏ *‎‎‏ לא יעסוק בענייני לקוח, שלו העניק שירותים משפטיים - למשך 5 שנים מיום סיום הטיפול.

‏* ‎‎יימנע מלעסוק בתיקים שבהם מטפלים עורכי דין שעבדו במשרדו או שטיפלו בתיקים במשותף עימו - לתקופה של שנתיים.