ציפי לבני: "אנחנו האופוזיציה שתילחם על דיור בר-השגה"

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, אמר כי "אם ההסכם עם ישראל ביתנו בדבר הקריטריונים לזכאות לדיור בר-השגה יופר, נרגיש חופשיים להמשיך בקידום האג'נדה האזרחית בתחום דת ומדינה"

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו), אמר היום (ד') בדיון בכנס חירום של השדולה לשלטון מקומי בכנסת שיזם ח"כ זאב בילסקי, כי "אם ההסכם החתום עם ישראל ביתנו בדבר הקריטריונים לזכאות לדיור בר-השגה יופר, המפלגה תרגיש חופשית להמשיך בקידום האג'נדה האזרחית בתחום דת ומדינה מתוך אחריות לציבור הרחב".

"זה יכלול את החקיקה בנושא גיור לחיילי צה"ל, ברית הזוגיות, פתיחת אזורי הרישום לנישואים ועוד. ישראל ביתנו עומדת על כך כי תנאי הסף לזכאות לדיור יהיה מיצוי כושר ההשתכרות, כדי לתגמל את את אלה שנושאים בנטל הכלכלי במדינה".

יו"ר קדימה, ציפי לבני, אמרה כי "דיור בר-השגה הוא דבר אפשרי ובלבד שישתנו סדרי העדיפויות של הממשלה הזאת. יש חברי ממשלה שאמרו שהדבר הזה בנפשם - הגיע הזמן שזה יהיה בכיסם. כל עוד זה לא בכיסם נמשיך לראות את סדרי העדיפויות הנוכחיים. זהו מאבק פוליטי וככל שהאווירה תהיה שכולם ביחד ושאין אופוזיציה וקואליציה בנושאים הללו - כך לא תהיה דרישה לשינוי. זה פוליטי ואנחנו האופוזיציה שתילחם על הדברים האלה".

עוד אמרה לבני: "בעיית הדיור משותפת לכולם אבל ברור שכאשר נותנים לאחד אז לא נותנים לשני. התקציב מוגבל בסופו של דבר ויש סדרי עדיפויות וציבור שתורם לחברה, מתגייס לצה"ל, משלם מסים, אותו ציבור שיצא למחאה. בסופו של דבר כאשר הדברים מגיעים לכנסת - וקדימה הציעה הצעה לדיור בר-השגה - הקואליציה מצביעה נגד".

ח"כ פאינה קירשנבאום אמרה כי "המחאה החברתית קמה בגלל נושא הדיור. המחאה הונהגה על-ידי 38% מהציבור אשר משלם מיסים ומשרת בצה"ל, אך אינו נהנה כלל מההטבות בדיור ובתחומים אחרים. אנחנו נצא למהלך, בשיתוף ראשי רשויות והסטודנטים, להחתמה של כמה שיותר אזרחים בדרישה להכניס את הקריטריון המרכזי למען אותם 38%- כושר ההשתכרות. לא נוותר על הכנסת הקריטריון למכרזי דיור בר-השגה".

הצעתו של אטיאס, שהוצגה בשבוע שעבר, לא כללה קריטריון למיצוי כושר ההשתכרות. ההצעה כללה את התנאים הבאים לדיור בר-השגה (במכרזי "מחיר למשתכן"): 20% מהדירות בכל מכרז יוקצו ליחיד מעל גיל 35 או למשפחות ללא ילדים; 35% מהדירות יוקצו למשפחות בעלות ילד אחד או שניים; ו-45% מהדירות למשפחות בעלות 3 ילדים ויותר.