בשל המצב בשוק: דסק"ש והפועלים משהים הנפקות

האג"ח של דסק"ש נסחרות בתשואות של 8%-10% ■ בנק הפועלים דחה גיוס של 1.5 מיליארד ש'

האווירה החיובית בשוק המניות בתל אביב בשבועות האחרונים, עדיין איננה מחלחלת לשוק האג"ח הקונצרניות, וחברות המתכננות גיוסים גדולים ממתינות לירידה בתשואות שתאפשר להן לגייס כסף בריביות נמוכות יותר.

ל"גלובס" נודע, כי בין חברות אלו נמצאת דיסקונט השקעות (דסק"ש) מקבוצת אי.די.בי. החברה הודיעה בתחילת השבוע על גיוס מתוכנן באמצעות הרחבת הסדרות ח' ו-ט' שלה, בהיקף של עד 300 מיליון שקל. באותו היום זינקו תשואות האיגרות הללו ל-8%-10%, ובחברה החליטו להמתין עד שהתשואות ירדו כדי להוציא את תכניות ההנפקה לפועל בריביות סבירות יותר. מדסק"ש לא נמסרה תגובה.

לקראת ההנפקה המתוכננת, דורגו סדרות ח' ו-ט' של דסק"ש על ידי מעלות ומידרוג בדירוג A מינוס ו-A1 בהתאמה, עד לסכום של 500 מיליון שקל. סדרה ח' הינה צמודת מדד, המשלמת ריבית של 4.45% בשנה ונפרעת בשנים 2014-2019. יתרת האג"ח שבמחזור עומדת על 218 מיליון שקל. סדרה ט' היא שקלית, נושאת ריבית של 6.7%, שפירעונה החל בשנה שעברה ונמשך עד 2018. היקף האג"ח הוא 1.1 מיליארד שקל.

מידרוג הציבה אופק שלילי לדירוג, "עקב שחיקה במיצוב העסקי והפיננסי של ההחזקות בשופרסל וסלקום", וציינה לשלילה גם את אזהרת הרווח שפרסמה סלקום לפני שבועיים. "האזהרה של סלקום מובילה להנמכת הערכתנו את היקף הדיבידנדים שתקבל דסק"ש מהחברות המוחזקות במהלך 2012", כתבו במידרוג, שם מעריכים את רמת המינוף של דסק"ש כ"גבוהה יחסית באזור 68%, נוכח שחיקה בשווי חלק מהחברות המוחזקות". לגבי רמת הנזילות, סבורים בחברת הדירוג כי היא סבירה.

במידרוג בודקים "העודפים לחלוקה"

לפני כחודש וחצי הודיעה קבוצת אי.די.בי כי היא בוחנת את אימוץ התקן החשבונאי 9IFRS, שיאפשר לה "להעלים" הפסדים "על הנייר" של 2.1 מיליארד שקל שרשמה חברת הבת כור. בכך, תגדיל כור "יש מאין" את יתרת הרווחים הראויים לחלוקה כדיבידנד, ואם היא אכן תחלק אותם - יתרת המזומנים שלה תקטן והמינוף יגדל. בהקשר זה ציינו במידרוג, כי הם "בוחנים מקרוב את יתרת העודפים הראויים לחלוקה בדסק"ש".

גם בנק הפועלים שבניהול ציון קינן מתכנן לגייס כ-1.5 מיליארד שקל ערך נקוב, בשטרי הון נדחים מסדרה יד'. אולם, ככל הידוע הבנק השהה אף הוא את תכניותיו, וכנראה מחכה ליום בו התשואות בשוק ירדו. יש לציין כי באחרונה גייסו הבנקים סכומים גבוהים (2.3 מיליארד שקל בלאומי, 900 מיליון שקל במזרחי-טפחות), ויתכן שבבנק הפועלים שבשליטת שרי אריסון ממתינים שהביקושים להנפקת שטרי ההון יעלו. מהבנק לא נמסרה תגובה לדברים.