מינוי קצין הניהול של הרשות להגנת עדים במשטרה עוכב עקב תלונות

למשרד לביטחון פנים הגיעו מכתבים אנונימיים ובהם מידע על מעלליו לכאורה של הקצין באגף התנועה ■ המשרד החל בבדיקת המידע ועיכב בינתיים את קידום הקצין

במשרד לביטחון פנים הייתה החלטה שהמינויים ברשות להגנת עדים יהיו אך ורק מינויים אזרחיים ולאחר מכרז. השבוע נודע כי למרות ההחלטה, סיכמו ביניהם המפכ"ל וראש הרשות להגנת עדים, אבי בן-חמו, על מינוי קצין הניהול של משטרת התנועה לתפקיד קצין הניהול של הרשות. מדובר בקצין שנחשב ליד-ימינו של בן-חמו בעת ששימש כראש אגף התנועה במשטרה, שיועלה לדרגת סגן ניצב.

הידיעה הזו עשתה כנפיים, ולמשרד לביטחון פנים הגיעו מספר מכתבים אנונימיים, ובהם מידע על מעלליו, לפי החשד, של הקצין באגף התנועה. בין היתר נאמר כי האיש נקרא "מוטי מכולת", ועשה באגף ככל העולה על רוחו, כאילו האגף שייך לו.

לפי הדיווח בגלי צה"ל, גורם באגף התנועה מסר כי אם ייחשפו מעשיו של האיש באגף התנועה, תהיה שערורייה גדולה במשטרה, ואילו גורם אחר באגף התנועה אמר כי מדובר בקצין מצטיין שמנסים להתנכל לו.

כך או כך, המכתבים והחומר שהגיע נגד הקצין הועברו לידי המבקר של המשרד לביטחון פנים, יצחק שגב, שהחל בבדיקת המידע. בינתיים הוחלט לעכב את מינויו וקידומו של הקצין.

במשרד לביטחון פנים אישרו את הפרטים שנודעו לגלי צה"ל. בין היתר נאמר כי "מבקר המשרד אכן החל בבדקת תלונות הקשורות לקצין ממשטרת התנועה, ועל כן מינויו וקידומו נעצרו בשלב הזה".

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "קידומו של הקצין התקבל פה-אחד בסגל הפיקוד הבכיר במשטרה, על-פי המקובל".