בעלי אג"ח כ"ה נגד תשובה: "ההסדר לא תקף משפטית"

בעלי אג"ח סדרה כ"ה, עימם לא הגיעה דלק נדל"ן להסדר, מוסיפים לצאת נגד ההסכם שגובש עם מחזיקי סדרות ד' ו-ה' ■ היום מבהירה נציגות האג"ח: "ההסדר לא תקף משפטית"

בעלי אג"ח סדרה כ"ה של דלק נדל"ן, מוסיפים לצאת נגד הסדר החוב שחתמה החברה יחד עם בעל השליטה יצחק תשובה, עם נציגויות סדרות האג"ח ד' ו-ה'. עו"ד גיא גיסין, המייצג את בעלי אג"ח כ"ה, פונה במכתב היום (ה') לנציגויות של שתי הסדרות המדוברות וכן לחברת דלק נדל"ן עצמה, ומלין כי ההסדר שהוסכם - אינו תקף משפטית.

גיסין מוסיף כאמור לצאת נגד ההסדר - לאחר שאיים אתמול כי ינקוט בכל האמצעים המשפטיים האפשריים נגדו - ומציין הנציגויות הקיימות לא מוסמכות לנהל ולאשר את הסדר החוב בין החברה לנושיה, וכי יש לכנס את בעלי האג"ח בסדרות השונות כדי לאשר את ההסדר.

אתמול, נזכיר, איים גיסין כי בסמכותו "לנקוט בכל הליך משפטי נדרש לצורך עמידה על זכויות מחזיקי אגרות החוב", ביניהם - נקיטת הליכים משפטים נגד תשובה או החברה, הגשת בקשה לפירוקה, ודרידשה לפירעון מיידי של חובותיה כלפי בעלי האג"ח. (לסיפור המלא)

זאת, בעקבות הסדר החוב אליו הגיע תשובה, שנחתם עם נציגות סדרה ה' (לה חייבת דלק נדל"ן כ-1.3 מיליארד שקל) ועם נציגות סדרה ד' (לה חייבת החברה כ-150 מיליון שקל). שתי הסדרות מהוות 75% מכלל האיגרות המונפקות של דלק.

עקרונות ההסדר המוצע לחוב של 2.1 מיליארד שקל כוללים תמורה משמעותית של בעל השליטה: הזרמה של כחצי מיליארד שקל ב-10 השנים הבאות וביטחונות של כ-400 מיליון שקל (שעבוד מדרגה שנייה על נתח מאחזקתו של תשובה במניות קבוצת דלק, בשיעור של 8% ממניות הקבוצה). (לסיפור המלא)

בתוך כך, מזמנים נציגי הנושים אסיפה של כלל בעלי האג"ח, אשר צפויה להתקיים ביום ד' הקרוב (8 בפברואר).

עו"ד אמיר ברטוב שמייצג את דלק נדל"ן שלח מכתב חריף לעו"ד גיסין ובו נכתב: "אין לנו לאלא להצטער על כך שהנך שב וממשיך בנוהג שלך לכתוב דברים שהדבר היחידי שניתן לומר עליהם שהם פשוט לא נכונים. "אנו מציעים לך בהצעה ידידותית שלא למהר יתר על המידה בכתיבת מכתבים והגשת בקשות לבית המשפט בטרם פנית לחברה לברר את טענותיך".