אחרי 35 שנה: אבי לוזון פורש מתפקידו בבנק דיסקונט

יו"ר ההתאחדות לכדורגל יוצא לפנסיה מוקדמת, כדי להקדיש את זמנו להתאחדות, לתפקידו באופ"א ולמשפחה ■ חבילת הפרישה של לוזון מוערכת ב-4 מיליון שקל

יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון, יעזוב בחודש הבא את עבודתו בבנק דיסקונט, שם כיהן בתפקידים שונים במשך 35 השנים האחרונות. זאת, עקב הרצון של ראשי הבנק להוציא עובדים לפנסיה מוקדמת, תהליך שבמסגרתו 300 עובדים הודיעו השנה על פרישה. על פי הערכות, תעמוד חבילת הפרישה של לוזון על כ-4 מיליון שקל.

תפקידו האחרון של לוזון בן ה-57 בבנק, החל משנת 2007, היה בניהול האגף לפיתוח עסקי בחטיבה הבנקאית. תפקידו הראשון היה יועץ השקעות בסניף מקומי בפתח תקווה.

לוזון הצהיר כי כעת יקדיש את זמנו להתאחדות לכדורגל, וכן לתפקידו בוועד הפועל של אופ"א (התאחדות הכדורגל האירופית). "לא אכחיש שהתמרון בין עבודתי בבנק לבין היותי יו"ר ההתאחדות לכדורגל נעשה קשה יותר", אמר. "בכל ימות השבוע, יום עבודתי החל בשעות הבוקר בדיסקונט והסתיים עד השעות המאוחרות במשרדי ההתאחדות לכדורגל".

לוזון הוסיף: "בכוונתי כעת להתמקד בעשייה ציבורית למען החברה ובמעקב וטיפול ביתר שאת אחר תחילתה של שנת המפנה בכדורגל הישראלי עם בניית אצטדיונים חדישים, הקמת בית נבחרות שינוהל מקצועית ע"י הטובים ביותר ואירוח טורניר היורו היוקרתי לנוער שיערך בשנת 2013".

בשנה האחרונה עלה שמו של לוזון לכותרות בהקשרים לא מאד מחמיאים: הוא נחקר שלוש פעמים שונות תחת אזהרה במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה במסגרת פרשת "הכדור המרכזי". עיקר השאלות שהופנו ללוזון על-ידי החוקרים נגעו לשיבוצם של שופטים למשחקים בליגת העל בכדורגל. זאת, בשל החשד כי בעקבות לחצים של מהמרים, התערב לוזון בשיבוץ השופטים. לוזון כפר בכל ההאשמות שיוחסו לו.