השופט סטיב אדלר: הביקורת על ביה"ד חורגת מתרבות הדיבור

נשיא בית הדין הארצי לעבודה לשעבר: "אני לא יודע מה עלולה להיות התוצאה של יידוי האבן על בית הדין; היום זה בית הדין - מחר זה בית המשפט העליון"

ל"אני מוחה על הביקורת המושמעת כלפי בית הדין לעבודה. הביקורת בזמן האחרון חורגת מתרבות הדיבור ופוגעת לא רק בכבודו של בית הדין אלא גם במעמדו של בית הדין. יש חשיבות לביקורת, אבל יש לשמור על רמה מקובלת של ביקורת" - כך אמר היום (ה') נשיא בית הדין הארצי לעבודה לשעבר, השופט בדימוס סטיב אדלר, בכנס אילת לנושאי עבודה.

"ראשית", אמר אדלר, "אנו יודעים איך בית הדין פועל: לא הנשיא הוא בית הדין אלא הרכב השופטים, ועל כן אין מקום לביקורת אישית. שנית, אנו יודעים שבית הדין מתייחס לכל טענה בכבוד רב, שומע ומחליט על-פי הטיעונים. החלטות מערכת המשפט מבוססות על הטיעונים ולא על עיתונות או יח"צנים. הסכסוך האמיתי הוא עם המעסיק עם הארגון ולא עם בית הדין, והביקורת צריכה להיות עניינית".

לדברי אדלר, "יש להתייחס למה שבית הדין עושה בטווח הארוך, צד זוכה וצד מפסיד. עם כניסתי לתפקיד נשיא בית הדין הארצי לעבודה, ההסתדרות זכתה בכמה תיקים, והיה רצון לחסל את בית הדין. אחר-כך היו כמה תיקים שהמדינה זכתה בהם. העניין עובר מצד לצד. הייתה שביתה של רופאים, ובית הדין נתן לרופאים לשבות, ואחר-כך מנע מהמתמחים לשבות".

עוד אמר אדלר כי "אין החלטה סופית שמונעת מההסתדרות לשבות אלא רק החלטת ביניים. התוצאה הטובה ביותר היא להגיע להסכם וזה גם תפקידו של בית הדין להחזיר את הצדדים לטפל בסכסוך".

לדבריו, "אני לא יודע מה עלולה להיות התוצאה של יידוי האבן על בית הדין; היום זה בית הדין - מחר זה בית המשפט העליון".