90% ממנהלי קרנות ההון סיכון צופים צמצום פעילות השנה

סקר ה-VC Indicator על ידי פירמת ראיית החשבון והייעוץ Deloitte בריטמן אלמגור זהר, מעלה פסימיות בקרב מנהלי קרנות ההון סיכון בישראל ביחס לשנה שעברה

87% ממנהלי קרנות ההון סיכון צופים כי מספר הקרנות הפעילות בארץ יצטמצם במהלך שנת 2012, בעוד שאף אחד מהם לא צופה עלייה במספרן - כך עולה מסקר ה-VC Indicator לרבעון הרביעי של שנת 2011, שנערך על ידי פירמת ראיית החשבון והייעוץ Deloitte בריטמן אלמגור זהר בקרב מנהלים ושותפים בקרנות ההון סיכון בישראל. הסקר נערך במהלך חודש ינואר.

בנוסף, בכירי קהילת ההון סיכון בישראל מגלים פסימיות גם בנוגע להיקף השקעותיהם בחברות סטארט-אפ, כאשר כ-39% ממנהלי הקרנות צופים ירידה בהיקף השקעותיהם במחצית הראשונה של שנת 2012 (לעומת 13% בלבד מהמנהלים שצפו כך בסקר הקודם). רק כ-10% מהמנהלים צויפם גידול בהיקף השקעותיהם בתקופה הקרובה.

גם בכל הקשור לגיוס הון ראשוני (seed) מאמינים בכירי קהילת ההון סיכון כי הדבר יהיה קשה יותר ליזמים, כאשר כ-69% ממנהלי קרנות ההון סיכון סבורים כך, לעומת 6% בלבד הסבורים כי גיוס ההון הראשוני יהיה קל יותר.

גם המצב הכלכלי העולמי ומשבר החוב בגוש האירו צפויים לתת את אותותיהם על תעשיית ההון-סיכון הישראלית ותעשיית ההיי-טק הישראלית. כ-22% ממנהלי הקרנות מעריכים שמצב המערכת הפיננסית ישפיע על חברות ההיי-טק אף יותר מאשר בשנת 2009, בעוד כ-52% סבורים כי ההשפעה תהיה במידה יחסית זהה.

גם באשר להאטה באירופה, כ-16% ממנהלי הקרנות מעריכים כי זו תהיה "משמעותית" על תעשיית ההון סיכון והחברות הישראליות.

ומהן הזדמנויות ההשקעה המועדפות? לפי הסקר, מנהלי קרנות ההון סיכון צופים כי עיקר ההזדמנויות להשקעה טמונות בתחומי אבטחת הענן (50%), Big Data Analytics (50%) ושיווק ומסחר חברתי בעולמות המקוונים (46%).