"תל-אביב היא העיר הטכנולוגית בעולם - לאחר לוס-אנג'לס"

כך קובע העיתון וול סטריט ג'ורנל במאמר שהוא מפרסם ■ את ההצלחה מייחסים במאמר לראש העיר רון חולדאי ■ "המרכז הטכנולוגי של תל-אביב טוב יותר מאשר של ברלין או לונדון", קובע המאמר

לפי מאמר שפורסם בעיתון "הוול סטריט ג'ורנל" וסקר את הערים המתקדמות ביותר מבחינת המרכזים הטכנלוגים שלהן, תל אביב היא בעלת המרכזים הטכנולוגים המתפתחים ביותר - לפני לונדון וברלין, והיא עתידה להיות המרכז הטכנלוגי הגדול ביותר באירופה, אם לא בעולם כולו.

"בעוד לונדון וברלין מתחרות על התואר 'העיר הכי טכנולוגית של אירופה', הן אינן מסוגלות להתחרות בתל אביב, שלה מהמרכזים הטכנולוגים המפותחים ביותר בעולם", כך נכתב בעיתון.

בעיתון מייחסים את הצלחתה של תל-אביב בתחום הטכנלוגי לראש העיר הותיק שלה, רון חולדאי. בעוד לונדון מתרכזת בעיקר בבניית התשתיות ונמצאת בשלבים מוקדמים של תיכנון מרכזים טכנלוגים מתקדמים, תל אביב בראשותו של רון חולדאי דאגה להשקיע גם העירוניות וגם בפיתוח של מרכזים טכנלוגים מרשימים, המרכזים מאות חברות היי-טק וסטארט-אפ. לפיכך, בעיתון הכתירו את המרכז הטכנולוגי של תל אביב כ"מרכז הטכנולוגי הגדול והאיכותי ביותר לאחר הסיליקון ואלי בארה"ב".

"תל-אביב נהייתה לעיר שבה אנישם לא רק מתגוררים, אלר גם משתמשים בה לצרכיהם הטכנולוגים", כך צוטט חולדאי בראיון שהעניק לעיתון. "האמצעים הטכנולוגים של העיר משמשים לא רק את עובדי ההי-טק אלא גם את כל התושבים".

לפי חולדאי, העירייה משקיעה בעיקר בסביבה טכנולוגית תומכת עבור יזמים צעירים, עניין שמושך גם יזמי היי טק מכל העולם. לפי דוח שהזמינה העיריה, תל-אביב והסביבה הקרובה לה , הן מקום מושבם של יותר מ-600 חברות היי-טק וסטארט-אפ.

חברות אלה מושכות אליהן לא רק יזמים מכל העולם אלא גם משקיעים רבים שמזרימים אליהן הון בהיקף של מיליוני דולרים. אומנם גם בלונדון וברלין קיימים מרכזי טכנלוגיה עצומים, אך הגישה שלהן ביא לנסות ולמשוך חברות טכנולוגיה ענקיות כמו גוגל ומיקרוסופט, על ידי תמריצים כלכליים שונים.