אגודת העיתונאים אישרה 700 אלף שקל להשבתת "הארץ"

הנהלת האגודה הסכימה להעמיד את הכסף לטובת ועד עובדי "הארץ" אם וכאשר יחליט לנקוט עיצומים ושביתות בעקבות הפיטורים והקיצוצים שנקטה הנהלת העיתון

הנהלת אגודת העיתונאים אישרה הערב (ג') סכום של 700 אלף שקל לטובת מאבקם של עובדי עיתון "הארץ". חברי ההנהלה הסכימו להעמיד את הכסף לטובת ועד עובדי עיתון "הארץ", אם וכאשר יחליט לנקוט עיצומים ושביתות בעקבות הפיטורים והקיצוצים שהנהלת העיתון נקטה לאחרונה.

כפי שפורסם בחודש שעבר ב"גלובס", מנכ"ל העיתון רמי גז אמר לחברי ועד עובדי "הארץ" כי ההנהלה כבר מכינה רשימות קיצוצים לגל הבא, שיחולו גם על "יצרני התוכן", כדבריו.

בישיבה ההנהלה של אגודת העיתונאים הביעו החברים התלהבות מהמהלך הצפוי. לדברי אחד החברים, "השבתה של 'הארץ' תהווה את שיא הפעילות של ההנהלה הנוכחית". חבר אחר אמר כי הוא "מרגיש גאווה שהאגודה נמצאת במקום כזה היסטורי".

חברי ההנהלה אף העלו עצות ורעיונות באשר לדרכי פעולה רצויות של העובדים מול הנהלת העיתון. מחר (ד') צפויים חברי הוועד להיפגש שוב עם הנהלת העיתון.

באסיפת עובדים של עיתון "הארץ" שהתקיימה ביום שישי לפני כשבוע וחצי, אליה הגיעו כ-80 איש, נידונו דרכי הפעולה העתידיים של עובדי העיתון. בין היתר שוחחו הנוכחים באסיפה על האפשרות של לצאת לשביתה מול ההנהלה אם זאת תמשיך לא לקיים דיאלוג כנה עם ועד העובדים. יצוין כי לצד החשש מהמהלך, הביעו חלק ניכר מהמשתתפים נכונות ללכת למהלך זה וכן למהלכים אחרים.

מאז נחשף ב"גלובס" על סגירתו של מוסף הספורט של "הארץ" וכן על איחודם הצפוי של המוסף הפוליטי והשבועי, פוטרו 5 עובדים מ"ספורט הארץ", וקוצצו משמרות של גרפיקאים.

כך, ביום ראשון האחרון כונס מוסף הספורט אל תוך חלק א' של העיתון יחד עם חלק ב' - מהלך שמתקבל, לדברי גורמים ב"הארץ", ברגשות מעורבים, בין היתר בשל דיווחים על "תחושת הבלגן שמלווה בימים האחרונים את חווית הקריאה בעיתון היומי".

בשלב זה לא ברור, מה יהיו הצעדים הבאים שההנהלה תנקוט וכיצד הם ישפיעו על העיתון.

נבחרה מחליפה ליו"ר האגודה

בתוך כך, הנהלת האגודה בחרה היום בעיתונאית "ידיעות אחרונות", יהודית יחזקאלי, כמחליפה ליו"ר האגודה הפורש, אבי פז, שהודיע באחרונה על פרישתו לטובת עסקים פרטיים. יחזקאלי תשמש בתפקיד עד 1 במאי, אז ייערכו בחירות לראשות האגודה.