הסנקציות עובדות: איראן בחדלות פירעון על תשלום חוב להודו

היבואנים באיראן הגיעו למצב של חדלות פירעון על תשלום ליצואנים ההודים עבור אלפי טונות של אורז ■ על פי מקורות בהודו, חדלות הפירעון של איראן היא על תשלום המוערך ב-144 מיליון דולר

הסנקציות הקשות של ארה"ב ואירופה על איראן כבר נותנות את אותותיהן; הודו היא ספקית האורז המרכזית של איראן והסוחרים באיראן הגיעו לחדלות פירעון על יכולת שלהם לשלם עבור כ-200 אלף טון של אורז מיצואנית האורז הגדולה. חדלות הפירעון של היבואנים באיראן מהווה אינדיקציה ללחץ הגובר בטאהרן בעקבות גל הסנקציות החדש של המערב על המדינה במסגרתו הקפיאה ארה"ב את נכסיה של איראן.

חדלות הפירעון באיראן הביאה את איגוד יצואני האורז בהודו להחרים את הייצוא אורז לאיראן בגלל היעדר אשראי במדינה, מהלך זה עלול להיות מכה קשה לאיראן שכבר סובלת ממחסור במוצרי מזון בסיסיים בשל הסנקציות שפגעו בייבוא האיראני.

"זהו מצב רציני מאוד ואנו לא מוציאים מכלל אפשרות חדלות פירעון נוספת על תשלומים באיראן", אמר נשיא התאגדות היצואנים בהודו.

על פי מקורות בהודו, חדלות הפירעון של איראן היא על תשלום המוערך ב-144 מיליון דולר עבור משלוחי האורז על פי הסכמים אורכי טווח בין שתי המדינות. רוב היצואנים בהודו מאפשרים 90 ימי אשראי.

תחת הסנקציות הקשות שהוטלו על איראן, המדינה הגדולה בעלת 74 מיליון איש ניצבת בפני קשיים לייצא נפט ומתקשה להחזיר את תשלומיה. ירידה חדה במטבע האיראני מכבידה יותר על עלויות היבואנים והסנקציות מקשות על הסוחרים לתעל את תשלומי הייבוא דרך מסלולים לא רשמיים המערבים מתווכים שבסיסם בדובאי.

הודו היא יצואנית האורז הגדולה של איראן ומספקת לה 70% מהביקוש השנתי לאורז העומד על 1-1.2 מיליון טונות של אורז ובעיקר אורז בסמטי.