גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

141 אלף ילדים בגילאי 4-12 צופים ב"האח הגדול"

זאת לעומת 113 אלף בגילאים אלה שצופים ב"ארץ נהדרת" ■ סמנכ"לית הטלוויזיה ברשות השנייה, איילת מצגר, לא נבהלת, אך חברת המועצה מירב אלוש-לברון מזהירה: "ילדים משעתקים כל מה שעל המסך, ללא סינון" ■ בדיקת "גלובס"

כ-141 אלף ילדים בגילאי 4-12 צפו בתוכנית "האח הגדול" של זכיינית ערוץ 2 קשת ביום ראשון האחרון. צופים אלה מהווים 11.5% מכלל הצופים בתוכנית. בסך-הכול צפו בתוכנית 1.226 מיליון איש - כך עולה מנתוני הוועדה הישראלית למדרוג שהגיעו לידי "גלובס".

כפי שפורסם בשבוע שעבר ב"גלובס", ילדים ובני-נוער רבים נחשפים לתכנים שאינם הולמים דווקא בתוכניות הילדים והנוער, וכעת מסתבר כי רבים מהם צופים גם בתוכניות פריים-טיים בערוצי הברודקאסט, שמכילות תכנים שאינם מתאימים לגילם.

מהנתונים עולה עוד כי 6.8% מצופי "האח הגדול" הם ילדים בגילי 4-9, כלומר 83,368 אלף צופים בתוכנית ששודרה בפריים-טיים ביום ראשון, שזכתה ל-1.226 מיליון צופים. דווקא ילדים גדולים יותר, בגילאי 10-12, צפו בתוכנית בהיקף נמוך יותר של 4.7% צפייה, שמהווים כ-57,622 מהתוכנית ששודרה ביום ראשון. בני-נוער בגילאי 13-17 צפו בתוכנית בשיעור גבוה יותר משתי קבוצות הגיל הצעירות, 8.1%, שמהווים כ-99,306. בסך-הכול צפו ב"אח הגדול" ביום ראשון 240,296 ילדים ובני נוער.

11.7% מהצופים ב-"The Voice" של רשת הם ילדים בגילאי 4-12. מכאן, שמתוך 1.333 מיליון הצופים שצפו בתוכנית בפריים-טיים ביום שבת האחרון, 155,961 מהם היו ילדים בגיל זה. 6.2% מהצופים היו ילדים בגילאי 4-9, כלומר 82,646 ילדים בגיל זה צפו בתוכנית.

בדומה ל"האח הגדול", גם ב-"The Voice" חלה ירידה בקרב פלח הגיל של 10-12, מהם צפו 5.5%, שהם כ-73,315 ילדים. בקרב שכבת הגיל הבוגרת יותר, 13-17, נמצא כי צפו בתוכנית 8.7% מבני גיל זה, שמהווים כ-115,971 בני-נוער שצפו בתוכנית בשבת. בסה"כ צפו ב-"The Voice" ביום שבת 271,932 ילדים ובני-נוער.

"ארץ נהדרת" של קשת, שאינה תוכנית ריאליטי, זוכה לרייטינג נמוך יותר בקרב ילדים ובני-נוער. שיעור הילדים הצופים בה בגילאי 4-12 הוא 9.6%. המשמעות היא שמתוך 1.178 מיליון איש שצפו בתוכנית ביום שני השבוע בשעות הפריים-טיים, 113,088 היו ילדים בטווח גילאים זה. בסך-הכול צפו ב"ארץ נהדרת" ביום שני בפריים-טיים 274,474 ילדים ובני-נוער.

הנתונים המוצגים כאן אינם כוללים צפייה נדחית וכן אינם כוללים את כמות הצפיות בתוכניות אלה באמצעות האינטרנט. מכאן, שמספר הצופים בקרב הילדים והנוער גבוה יותר מזה שהוצג לעיל.

דר" יצחק קדמן, מנכ"ל המועצה לשלום הילד, רואה את הדברים באור שלילי: "זו עוד חוליה בשרשרת העגומה של אובדן הילדות במדינת ישראל. זה נכון לגבי התחפושות לפורים, שכבר לא ניתן לרכוש תחפושת של סתם אחות אלא רק של 'אחות סקסית', ונגמר בתוכניות שמיועדות למבוגרים, שמתברר שכרבע מהצופים בהן הם ילדים ובני-נוער. ברור שהתכנים של התוכניות האלה לא מתאימים לילדים.

"אנחנו מוכרחים להבין שהתנהגויות מסוכנות של ילדים לא צומחות בחלל ריק. אנחנו לא יכולים ערב-ערב לשטוף את מוחם של הילדים באמצעות תוכניות מהסוג הזה, ואחר-כך לצקצק בשפתיים ולומר כמה הנוער של היום הוא נורא ואיום. עולם המבוגרים בכלל ועולם התקשורת המסחרית בפרט צריכים לעצור ולחשוב מה אנחנו עושים לילדים שלנו, ואם לא הגיע הזמן להחזיר את הילדות לילדים", מסכם קדמן.

אחריות מוגבלת

איילת מצגר, סמנכ"לית טלוויזיה ברשות השנייה, מצליחה לראות צדדים פחות שחורים בנתונים. "יש הבדל בין דפוסי הצפייה של הילדים הצעירים יותר - עד גיל 12, לבין הצפייה של הילדים היותר בוגרים וזה נתון חשוב, כי בוודאי שילד בוגר יותר יודע לנתח טוב יותר את הטקסט שהוא צופה בו בטלוויזיה.

"צריך להגיד שהצפייה של הילדים בתוכניות הריאליטי האלה היא צפייה שמתאפיינת בצפייה משפחתית, ומשמעות הדבר היא שילד לא צופה בתכנים האלה לבד אלא יושב יחד עם ההורים שלו, ובעצם יכול לקבל גם את הניתוח וההסבר שלהם על מה שקורה על המרקע. הורה יכול להעיר לילד שלו כי דברים הנאמרים על-ידי מי מהמשתתפים אינם ראויים, וכי התנהגותו של משתתף מסוים אינם ראויים", מוסיפה מצגר.

כפי שנחשף ב"גלובס", ילדים בגילאי 4-11 צפו בשנת 2011 בממוצע של 215 דקות מדי יום בטלוויזיה - מתוכן 38 דקות בשעות הפריים-טיים. בטווח גילאי 12-14 צפו מדי יום בממוצע 185 דקות, כאשר 58 דקות מתוכן היו בשעות הפריים-טיים, ובני 15-17 צפו בטלוויזיה במשך 203 דקות ביום, כאשר 54 מתוכן היום בשעות הפריים-טיים.

"הנתונים האלה דווקא מפתיעים", אומרת מצגר, "הייתי בטוחה שיש יותר זמן צפייה בשעות הפריים-טיים, אבל מסתבר כי מרבית הצפייה של הילדים היא במהלך היום, מה שאומר שרוב הצפייה של הילדים מתבצעת לא בערוצי הברודקאסט, אלא בערוצי הנישה, בערוצי הילדים".

לטענת מצגר, זמן הצפייה הנמוך יחסית בתוכניות הריאליטי והבידור בפריים-טיים צריך להעיד בפנינו שהתופעה שאנשים מדברים עליה שילדים יושבים כל הערב ורואים תוכניות של מבוגרים, אינה לגמרי נכונה. "הם רואים אותן באופן חלקי. החלק שלהם בצפייה הוא לא כל-כך גדול, והאחוז מהם שצופים בזה הוא נמוך אל מול האחוז שלהם באוכלוסייה", היא אומרת.

- האם צריך לשנות משהו?

"לרגולטור יש הרבה אחריות לגבי הגנה על קטינים ולגבי הסדרה ורגולציה שבאה להגן על ילדים, אבל במקום מסוים ההורים צריכים ליישם את חלקם באחריות על הגנת הילדים", אומרת מצגר. "הרגולטור אחראי לצייד את האנשים בכלים, לתת את המידע. להגדיר מהם התכנים הקיימים בתוכנית זו או אחרת ומאיזה גיל אנחנו ממליצים לסווג את הצפייה בתוכנית. אבל מעבר לזה, גם להורים יש אחריות לגבי התכנים שהילדים שלהם צופים בהם. העובדה שהתוכנית משודרת בטלוויזיה לא מחייבת צפייה בה".

חברת מועצת הרשות השנייה, ד"ר מירב אלוש-לברון, רואה את הדברים אחרת לגמרי. "הנתונים מצביעים בבירור כי הרגלי הצריכה התקשורתית של ילדים ונוער בישראל אינם מבוקרים כראוי ,וכי לא קיים ויסות משמעותי וביקורתי בפועל של הרגלי הצפייה. במובן הזה יש חשיבות עצומה לאחריות הורית ולטיפוח ופיתוח אוריינות התקשורת בבתי הספר והגנים", היא אומרת.

יחד עם זאת, אלוש-לברון מוסיפה כי הנתונים גם "משקפים את הדומיננטיות של ז'אנר הריאליטי על כלל סוגיו ותכניו בתפריט המזון התקשורתי של כלל הציבור ואת הבולטות שלו על המסך" - בולטות שחורגת לטענתה ב"הרבה מעבר לזמן השידור של התוכנית עצמה בעקבות קידום המכירות האגרסיבי של הזכיינים".

- לצפייה בתכנים שמסווגים לגילאים מבוגרים יותר יש השפעה ממשית על הצעירים?

"ילדים לא יכולים מנטלית לצפות בריאליטי באופן ביקורתי. תכני ריאליטי רבים, בוודאי כמו 'האח הגדול', תובעים ביקורתיות ומצריכים פירוק של הטקסט, עיבוד שלו מחדש וקיום של משא ומתן מורכב עם התוכנית ועם המסרים שלה. ילדים מפנימים ומשעתקים את כל מה שנראה על המסך כמו שזה, ללא סינון ובקרה, וזה כולל את המניפולציות של המצלמה, העריכה וההפקה, ושיח אלים, בריוני, סטראוטיפי, מיני וגזעני שמעלים לעיתים קרובות גיבורי התוכנית", אומרת אלוש-לברון ומוסיפה: "זה מצריך מחשבה ופעולה משמעותית שנוגעת לכמה היבטים: החלת תקנות לסיווג ולמיון של תוכניות הברודקסט בכללותן, שישרתו את ההורים כקוד מרתיע; דיאלוג שלנו כנציגי הרגולציה עם הזכיינים, שמטרתו להקפיד על ניקיון המסך מתכנים פוגעניים, ודיון מחודש בסוגיית מכסות הריאליטי המותרות לכל ערוץ - רעיון שלו שותפות ולמענו פועלות חברות מועצה נוספות".

"תוכניות לכל המשפחה"

מרשת נמסר בתגובה: "שעות הפריים-טיים מתאפיינות בצפייה משפחתית. רשת שמה לעצמה למטרה לייצר טלוויזיה שמיועדת לכל המשפחה, מתוך ידיעה ברורה שילדים צופים בתוכניות האלה. 'The Voice' וה'מירוץ למיליון' הן דוגמה מצוינת לתוכניות המיועדות לכל המשפחה שבהם ערכים של תחרות, השגיות, יצירתיות ובעיקר חיוביות באים לידי ביטוי. רשת תמשיך לייצר טלוויזיה חיובית, מגוונת, יצירתית ומשפחתית".

מקשת נמסר כי "אחת הסיבות לאחוזי הצפייה הגבוהים בתוכניות קשת נובעת מהעובדה שהתוכניות פונות לקהל יעד מגוון ומיועדות לצפייה משפחתית ומשותפת. הדבר בא לידי ביטוי בממוצע של מספר צופים גבוה יותר למשק בית בתוכניות אלה. תוכניות הפריים מושקעות, משקפות את התרבות ומעלות סוגיות מגוונות הקיימות בחברה הישראלית. בשולי הדברים נציין כי על-פי הנתונים, עיקר שעות הצפייה של ילדים ונוער מתבססות על צפייה יחידנית במשך היום בשלל ערוצים ודווקא בפריים קיימת צפייה מתווכת ומפוקחת".

הרשות השנייה מציעה: שינוי שיטת הסיווג

תוכניות המשודרות עד לשעה 22:00 מותרות כיום לצפייה לכל הגילאים. החל מהשעה 22:00 התוכניות מסווגות לגילאי 14 ומעלה, ולאחר חצות מסווגות התוכניות לגילאי 18 ומעלה.

ואולם, בעקבות השינויים בהרגלי הצפייה של ילדים ונוער, הרשות השנייה העבירה באחרונה לידי משרד התקשורת, הצעה להרחבת תקנות סיווג וסימון שידורים במטרה להרחיב את המידע שניתן להורים. זאת, כדי לאפשר להם לקבל החלטות מושכלות יותר בנוגע לפיקוח על צפיית ילדים בטלוויזיה.

ההצעה כוללת 3 סעיפים מרכזיים: שינוי קטגוריית הגיל לסיווג, כך שתתווסף שכבת גיל חדשה שלא הייתה עד היום; הוספת סימון גרפי בהתאם למאפייני התוכנית - "מין", "אכזריות ואלימות", "אלכוהול, סמים וחומרים מזיקים אחרים", וכן סימן גרפי שיסמן את גיל הצפייה; ולבסוף התייחסות למאפיינים נוספים של תוכן מזיק כגון תזונה לקויה, סיגריות, אלכוהול וחומרים מזיקים אחרים. סעיף זה נובע מכך שבני-נוער חשופים היום לחומרים שהשימוש בהם הוא אמנם חוקי אולם צריכתו מזיקה ומסוכנת.

הצעה זאת אושרה באחרונה על-ידי מועצת הרשות השנייה, ועתה היא ממתינה לבחינה של משרד התקשורת.

פריים טיים

עוד כתבות

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

ישראל תקפה בשדה התעופה בסוריה / צילום: נלקח מרשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

דיווח: לפחות 33 נהרגו בתקיפה בחלב, בהם אנשי חיזבאללה ואזרחים

בין ההרוגים בתקיפה בנמל התעופה בחלב ישנם גם חיילים מצבא אסד, דווח כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו • מוקדם יותר נפצעו 2 בתקיפה שיוחסה לישראל באזור דמשק • דובר צה"ל עדכן כי בכיר חמאס חוסל בפעילות בבית החולים שיפא ● עדכונים בולטים

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

וול סטריט סגרה את הרבעון הראשון הטוב ביותר מאז 2019; מדד S&P 500 שבר שיא חדש

שיא חדש גם לדאו ג'ונס ● סיכום הרבעון הראשון באירופה: השווקים עלו בכ-7% ● בלומברג: "שוק הקקאו קורס", וולס פארגו: "עליית המחיר תגולגל אל הצרכנים" ● מייסד בורסת הקריפטו FTX נידון ל-25 שנות מאסר ● הצמיחה בארה"ב עמדה על 3.4%, יותר מהצפוי ● ג'יי.פי מורגן: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ● מחר "יום שישי הטוב" אין מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות