מכרז של עיריית ת"א: 1.21 מיליון שקל לקרקע לדירה

עיריית תל אביב יצאה למכרז למכירת זכויות של כ-5 יחידות דיור בשכונת תל ברוך מזרח ■ גורמים בעירייה רמזו כי לנוכח מצב השוק הנוכחי ומחירי הדירות, ייתכן שסכום זה יופחת

עיריית תל אביב יצאה למכרז למכירת זכויות של כ-5 יחידות דיור בשכונת תל ברוך מזרח, כך נודע ל"גלובס". מדובר בשטח הנמצא בבעלות העירייה ובבעלות קרן התגמולים של העובדים בעיריית תל אביב יפו יחד עם בעלים פרטי המחזיק בשארית השטח.

ע"פ התב"ע המאושרת יש במגרש הממוקם ברחוב בני אפרים פינת רחוב מרדכי רומנו זכויות לבניית 12 יחידות דיור במבנים בגובה 3 קומות, כששטח עיקרי של דירה הוא 130 מ"ר. המגרש ריק ומוכן לבנייה.

את המכרז פרסמה העירייה עם מחיר מינימום העומד על 6.52 מיליון שקל, לא כולל מע"מ. סכום זה, המתייחס רק לחלקה היחסי של העירייה על הקרקע, מגלם מחיר מינימום של 1.214 מיליון שקל לקרקע ליחידת דיור. מדובר במחיר גבוה מאוד יחסית לעסקאות אחרות שנעשו לאחרונה. עם זאת, גורמים בעירייה רמזו כי לנוכח מצב השוק הנוכחי ומחירי הדירות, ייתכן שסכום זה יופחת.

"המכרז אמור היה להיסגר ב-15 בפברואר", סיפרו באגף הנכסים של עיריית ת"א, "אנחנו בוחנים עכשיו את האפשרות להאריך אותו בעוד כחודש. בד בבד, אנחנו שוקלים להתאים את מחיר המינימום למצב הנוכחי בענף. מחיר המינימום נקבע לפני כמה חודשים ואנחנו מודעים לשינוי שחל בשוק".

מי שייגש למכרז המדובר חייב להביא בחשבון כי העירייה מוכרת את הזכויות ל-5.37 יחידות דיור בעוד ששאר הזכויות, ל-6.63 יחידות דיור, שייכות לבעלים הפרטיים של הקרקע. כדי להתקדם עם הבנייה במגרש יהיה על הרוכש לפעול יחד עם השותף החדש בקרקע.