צבא סוריה ממשיך בהפגזת חומס; שכונות מנותקות מחשמל

שר החוץ הטורקי אחמד דאבוטוגלו: "כעת זה לא הזמן לצפות במתרחש מבלי לעשות כלום. צריך לשלוח מסר חזק לעם הסורי שאנחנו איתם"

צבא סוריה ממשיך בהפגשת העיר חומס, ושכונות רבות בעיר מנותקות מרשת החשמל. בנוסף, מסתמן מחסור במצרכים בסיסיים ומים בחלק מאזורי העיר, בעת שמספר ההורגים והפצועים, ביניהם ילדים ותינוקות, ממשיך לגדול גם היום.

במקביל, טורקיה ממשיכה לנסות ולהגיע לפשרה שתביא להפסקת האלימות. שר החוץ הטורקי אחמד דאבוטוגלו אמר היום כי טורקיה רוצה לקיים ועידה בינלאומית שתביא להפסקת האלימות והשגת פתרון למצב הקשה.

"כעת זה לא הזמן לצפות במתרחש מבלי לעשות כלום. צריך לשלוח מסר חזק לעם הסורי שאנחנו איתם". דאבוטוגלו נמצא בדרכו לוושינגטון לדון במצב בסוריה.

מנהיגי האופוזיציה הסורית המשיכו לקרוא היום ולמעשה להתחנן בפני מנהיגי העולם לשלוח סיוע דחוף לאזרחי המדינה הסונים שהמשטר הסורי מכה בהם ללא רחם.

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב הדגיש אתמול כי צריך לפתור את המצב בסוריה בעזרת משא ומתן, בלי תנאים או דרישות מוקדמות. לברוב, ששב מביקור בדמשק, קרא ממוסקבה לכל מי שיש לו קשר לאופוזיציה הסורית ללחוץ עליה, כדי לפתוח במגעים עם הממשל, שלדבריו מחוייב לפתור את המשבר בדרכי שלום.

שר החוץ הרוסי חזר בהצהרה שמסר במוסקבה, כי הפתרון לאירועים האחרונים בסוריה, לא צריך להיות בהתערבות חיצונית - ובוודאי שלא צבאית. אך במקביל לדבריו נמשכות ההפגזות לעבר כוחות האופוזיציה בסוריה.

במספר שכונות סוניות בחומס, בהן אל-בייאדה וואדי אל-עראב, ממשיכים כוחות המשטר בירי. "הם פוגעים באזרחים, אנחנו מבקשים מהאנושות לעזור לנו, אנו מבקשים מהאו"ם לעזור לנו. אנו מבקשים מהליגה הערבית לעזור לנו. כל מי שיש לו רגשות אנושיים , שיעשה משהו בנושא", קורא תושב העיר שהעלה את פנייתו לאתר יו-טיוב. "החיות של אסד, אנשי הממשל של אסד הורגים אותנו, הם רוצחים אותנו", הוא שב ומתחנן.