עובד שפוטר ממנורה חשוד ששלח עשרות מיילים שקריים

(עדכון) - מדובר ביונתן רון פוטר ממנורה מבטחים ■ במיילים הוא טען כי התנהלותו של המנכ"ל ושל העובדים היא מושחתת והוסיף מסרים שיקריים נוספים ■ מנכ"ל החברה: "אנו נפעל לאתר את מפיץ ההודעות ונפעל נגדו בכל האמצעים"

משטרת ישראל הודיעה ביום חמישי האחרון כי יונתן רון, לשעבר מפקח רכישה שפוטר מקבוצת הביטוח והפיננסים מנורה מבטחים ביולי 2009, חשוד שלאחר שפוטר שלח עשרות מיילים בעלי תוכן שקרי ופוגעני, עם רמיזות על מעשים פליליים. במיילים הוא טען כי ההתנהלות של מנכ"ל החברה (דאז) ומנהלים נוספים בחברה היא התנהלות מושחתת. את המיילים הוא הפיץ לעובדי ומנהלי חברת מנורה וכן לסוכני ביטוח בחברות שונות.

על פי החשד המיילים האמורים נשלחו תחת תיבת מייל "בה מופיעה המילה מנורה וזאת כדי להטעות את הקורא כאילו המייל נשלח מהחברה עצמה", בהתאם להודעת המשטרה. בתום הדיון בבית המשפט השלום, רון שוחרר בתנאים מגבילים.

לפני שבועות מספר נשלחה לציבור הסוכנים בישראל הודעת דואר אלקטרוני בשם מנורה מבטחים פנסיה שלפיה, כביכול, החברה פונה ישירות לקהל לקוחות ומזהירה שסוכני הביטוח והבנקים פוגעים בפנסיה של הציבור, כדי לעודד אותם לחסוך את פערי התיווך ולהתקשר ישירות מול מנורה מבטחים פנסיה. ואולם, תוך זמן קצר התברר כי דובר במייל מזויף שלא נשלח על ידי מנורה או על דעתה.

בעקבות כך אמר מנכ"ל החברה, מוטי רוזן: "ההודעה האמורה נשלחה מגורם אשר אינו קשור למנורה מבטחים ואנו נעשה כל מאמץ בכדי לאתר את מפיץ ההודעה, ונפעל נגדו בכל האמצעים העומדים לרשותנו, לרבות הגשת תלונה למשטרת ישראל", כתב ועשה.

מייל זה הצטרף לשורת מיילים נפרדת שנשלחה לאנשים רבים מענף הביטוח בנוגע למנורה לאורך תקופה, ובה, בין היתר, הותקפו החברה ומנהליה על התנהלותם, כאמור בהודעת המשטרה.

מנורה מבטחים הינה אחת מחמש קבוצות הביטוח והפנסיה הגדולות בשוק והיא מחזיקה בקרן הפנסיה הגדולה בשוק.