אחותו של אלי ישי נתבעת: העסיקה עובדת זרה שלא כחוק

התובעת, אזרחית נפאלית, דורשת 11 אלף שקל, בתוכם פיצויי פיטורים בסך של 8,600 שקל בתוספת ריבית הלנת פיצויי פיטורים

הוגשה תביעה לבית הדין לעבודה נגד יעל שעשוע, אחותו של שר הפנים, אלי ישי, על העסקת עובדת זרה שלא כחוק.

התובעת, אזרחית נפאלית, דורשת 11 אלף שקלים, בתוכם פיצויי פיטורים בסך של 8,600 שקל בתוספת ריבית הלנת פיצויי פיטורים. התובעת פנתה ל'קו לעובד' בחודש אוקטובר 2011 בתלונה כי מזה מס' חודשים היא מועסקת ללא אשרה. טענות העובדת כללו, בין היתר: א. העסקה באופן בלתי חוקי, ללא אשרה (ויזה) בתוקף, במשך כחמישה חודשים. ב. העסקה בעבודות משק בית בלבד, ללא טיפול סיעודי כלל, משך 7 ימים בשבוע. ג. העסקה משך מספר שעות בכל יום, ללא מגורים בבית המעסיקה - בניגוד להוראות משרד הפנים המחייבות העסקה מסביב לשעון ולינה בבית המעסיק הסיעודי.

"בחצי השנה האחרונה להעסקתה", נאמר בכתב התביעה, "הועסקה התובעת באופן בלתי חוקי , כאמור לעיל, עובדה שגרמה לה לחשוש באופן רציני ומשמעותי ממשטרת ההגירה ומן השלטונות. התובעת מיעטה לצאת מדירתה לאחר שעות העבודה, מחשש פן תתפס ולמעשה 'ירדה למחתרת'".

בכתב התביעה נכתב כי "בשל עגמת הנפש, הנזק, וההוצאות שנגרמו לתובעת בשל הזדקקותה לקבלת יעוץ ועזרה, תדרש הנתבעת לשלם לתובעת פיצוי של 2,000 שקל בגין כל חודש של העסקה בלתי חוקית, ובסה"כ 11 אלף שקל".

עידית לבוביץ', רכזת תחום סיעוד ב"קו לעובד", ציינה כי "זהו מקרה קלאסי של עובדת אשר איבדה את מעמדה החוקי בעקבות חוסר אחריות של מעסיקתה. הפחד היומיומי ממעצר וגירוש גבה מהעובדת מחיר נפשי כבד, שיכול היה להיחסך לו היתה המעסיקה מקפידה על הוראות משרד הפנים".