אובמה שוקל להפחית את מס החברות ולהקטין את הגירעון

על פי מקורבים לממשל אובמה שוקל להפחית את מס החברות לרמה המתאימה למדינה במעמדה של ארה"ב ■ בנוסף הוא מתכוון להוציא לפועל תוכנית שתקטין את הגירעון התקציבי

נשיא ארצות הברית ברק אובמה שוקל להפחית את מס החברות במדינה העומד על 35% לרמה הדומה למדינות בעל מעמד דומה לארצות הברית, והודעה על כך צפויה כבר החודש, כך אומרים לסוכנות רויטרס שני מקורות המקורבים לממשל האמריקני.

המידע הזה עומד בקנה מידה אחד עם דברים שאמר שר האוצר האמרקיני טימות'י גייתנר לפני שנה ולפיהם ארצות הברית צריכה לחתור למס חברות שיהיה דומה למס שמוטל על החברות במדינות שיש להן קשר מסחרי עם ארצות הברית, שעומד על הטווחים העיליונים של ה-20%.

המהלך הזה בא כחלק מרפורמה כללית שממשל אובמה מתכוון לערוך במסים, כפי שציין זאת במהלך נאום מצב האומה שלו לפני שני בתי הקונגרס לפני כשבועיים, והוא צפוי להציג את עקרונות הרפורמה לקראת סוף החודש הנוכחי. "אנחנו נערוך דיונים לקראת סוף החודש בנוגע למס החברות ובהן נעלה את ההצעה להוריד את המס".

בנסוף על המהלך הזה, אובמה כבר פועל במרץ לקראת התקציב של השנה הבאה, והוא ינסה להגיש מחד לקונגרס את התוכנית שלו להעלאת מסים בהיקף של 1.5 טריליון דולר במקביל במקביל להגדלת ההוצאות ליצירת מקומות עבודה חדשים. התוכנית, שכבר נדחתה בחודש ספטמבר על ידי הקונגרס, תוביל להקטנת הגירעון התקציבי של ארצות הברית ל-901 מיליארד דולר.

מי שיספוג את רוב העליה בתשלום המיסים הם העשירים, במיוחד אלו המשתכרים מעל למיליון דולר בשנה שיתחילו לשלם מס חדש בהיקף של 30% לפחות. בכך אובמה מבטל את ההקלות במסים שהעניק קודמו בתפקיד, ג'ורג' בוש לאנשים המשתכרים מעל ל-250 אלף דולר בשנה.