נתניהו לא צפוי לפטר את ישי ושטייניץ - למרות דוח המבקר

המבקר צפוי למתוח ביקורת קשה על התנהלותם של שטייניץ וישי בפרשת אסון הכרמל ■ ההערכה היא כי הוא יאשים אותם באחריות אישית, אבל רה"מ לא מתרשם

מבקר המדינה צפוי למתוח ביקורת קשה במיוחד על התנהלותם של שר האוצר יובל שטייניץ ושר הפנים אלי ישי בפרשת אסון השריפה בכרמל. ההערכה היא כי הוא יאשים אותם ב"אחריות מיוחדת", הגדרה חדשה המשלבת אחריות מיניסטריאלית עם אחריות אישית, אבל עושה רושם שראש הממשלה לא מתרשם מכך.

השרים שטייניץ וישי יכולים להיות רגועים, שכן משיחות שקיימו אותו עולה כי על אף המסקנות שהוצגו בטיוטת הדוח הקשה, הם לא ישלמו את המחיר ולראש הממשלה אין כוונה לפטרם. הדוח הסופי צפוי להיות מוצג בחודש הבא. נדגיש כי המבקר לא יכול לדרוש את פיטורי השרים, ואין לו סמכות כזאת.

ישי: "התפטרות לא באה בחשבון"

מוקדם יותר הגיב שר הפנים אלי ישי הגיב לראשונה, בראיון בלעדי רגע לפני דוח הכרמל, אחרי פרסום הטיוטה הסופית של דוח השריפה. בראיון בתוכניתנו "פגוש את העיתונות" עם דנה ויס, תקף השר ישי את מסקנות המבקר, מצהיר שלא יתפטר ומסמן את האשמים, מבחינתו, בקריסת מערך הכיבוי.

"הדוח לא יכריע את גורלי הפוליטי", אמר השר ישי והוסיף: "בטיוטת הדוח יש סעיפים לטובתי". ישי הצהיר בצורה ברורה: "התפטרות לא באה בחשבון - אשאר שר הפנים". לדבריו, "נעשו מאמצים אדירים למוכנות וכל ממשלות ישראל אחראיות למחדלים. "המבקר היה צריך להאשים אותי בירידה לרזולוציות יתר על המידה".

"אלי ישי זו מטרה קלה", אמר השר בראיון והמשיך: "אני מאמין שהמבקר ישנה את דעתו בדוח הסופי, הציבור מבין שאין קשר בין המוכנות לאסון". השר ישי אמר גם כי יפרסם "את כל המסמכים המעידים על מעשיי וקריאתי לשיפור מערך הכבאות".

ישי דחה את הדרישה ממנו להתפטר, וכינה אותה "לא סבירה ולא רצינית". לדבריו, "שנה וחצי לפני אסון הכרמל איימתי לפרוש מהממשלה".