שוקן לוועד העובדים: הציעו הצעות להקטנת עלויות ב"הארץ"

מו"ל "הארץ" הגיב לכוונת הוועד להשבית את העיתון: "אין ספק שנזדקק להקטין הוצאות. הציעו לנו הצעות - בהחלט ייתכן שאתם רואים דברים שאני לא רואה"

נמשכים חילופי הדברים בין הנהלת עיתון "הארץ" לבין ועד העובדים: בתגובה לכוונה להשבית את העיתון כתב מו"ל העיתון, עמוס שוקן, לחברי הוועד כי "מאחר שאין ספק שנזדקק לפעולות נוספות (הקטנת הוצאות, ר"ב), אתם מוזמנים להציע לנו הצעות שלדעתכם עשויות להקטין את עלויות ייצור העיתון. בהחלט ייתכן שאתם רואים דברים שאני לא רואה".

בהמשך דבריו הזכיר שוקן, כי בשנתיים האחרונות בעלי המניות של "הארץ" ויתרו על אחזקות לטובת גיוס הון לתוך החברה.

על-פי חוק, ב-23 בפברואר, 15 ימים מיום ההודעה, יוכלו עובדי העיתון לנקוט עיצומים ואף להשבית את פעילות העיתון. כפי שפורסם לראשונה באתר "גלובס", ביום שלישי בערב, אישרה אגודת העיתונאים בתל-אביב סכום של 700 אלף שקל לטובת כיסוי אובדן ימי ושעות עבודה של עיתונאי "הארץ" במקרה שהוועד יודיע על השבתת העיתון.

במכתבו הוסיף שוקן, כי ההנהלה הופתעה מאוד מדברים שנאמרו בשיחה משולשת בין עו"ד ליליאן פרגמנט ממשרד התמ"ת, יוסי בר מוחא מנכ"ל אגודת העיתונאים בתל-אביב וסמנכ"לית אדמיניסטרציה ב"הארץ", נורית גרנגר. לטענת שוקן, בשיחה "הועלו האשמות כאילו נקטנו צעדים חד-צדדיים נוספים גם במהלך הפגישות האחרונות בינינו מבלי ליידע את הוועד. בשיחה לא ניתן שום פירוט בנוגע לטענות הללו ואין לנו שום מושג במה מדובר. מובן שאין לדברים האלה שום יסוד: לא נקטנו שום צעד נוסף".

מנגד, גורם בוועד מסר ל"גלובס" כי "חשוב להדגיש שעוד בטרם ההכרזה ההיא הוצאנו להנהלה התראה על סכסוך העבודה. כך שהיו להנהלה כארבעה שבועות וחצי בטרם הוגשה ההודעה האחרונה". יחד עם זאת, מוסיף הגורם, כי בניגוד לדברים שכותב שוקן, "אכן ננקטו בשבוע האחרון צעדים חד-צדדיים נוספים, שעליהם נדון עם ההנהלה בפגישה הקרובה ביום שלישי".