קצין שערק מצבא סוריה: "אסד משתמש בנשק כימי"

לסוריה כמות נשק כימי שכמות קטנה ממנו מספיקה לבצע רצח עם", כך אומר היום לרשת אל-ערביה קצין לשעבר בצבא הסורי שערק לשורות המורדים

האם האלימות שמפעיל אסד נגד אזרחי סוריה מסלימה? קצין לשעבר בצבא הסורי שערק לשורות המורדים מספר כי צבא סוריה עושה שימוש בנשק לא קונבנציונלי כנגד אוכלוסייה אזרחית בעיר חומס, במטרה להקל את כניסת הצבא לאזור.

אחמד עבד אל ראזק, קצין בדרגה המקבילה לסרן, סיפר היום לעיתון "אל-ערביה" כי צבא סוריה עושה שימוש בנשק כימי כגון גז עצבים, ומפר בכך את החוק הבינלאומי כדי לדכא את האוכלוסייה האזרחית בעיר חומס וכדי להקל את הכניסה והלוחמה של הצבא בעיר.

עוד מסר עבד אל-ראזק כי השימוש בנשק נעשה תחת פיקוח של מומחים איראנים ורוסים. "לצבא סוריה יש ארסנל של נשק כימי, שכמות קטנה ממנו מספיקה כדי לבצע רצח עם", ציין.

בתוך כך, הוועדה לזכויות אדם של האו''ם כינסה היום דיון דחוף בנוגע לאלימות בסוריה שבמהלכו אמרה יושבת ראש הוועדה כי ממשלת סוריה החמירה את ההתקפות נגד האוכלוסייה האזרחית וכינתה את מעשיה "תקיפות חסרות הבחנה".

במהלך הדיון הוצגו דיווחים שלפיהם ילדים סורים רבים נאנסו ועברו עינויים קשים על ידי צבא אסד. נציבת זכויות האדם הביעה תקווה כי מועצת הביטחון של האו''ם תצליח בקרוב להעביר החלטה משמעותית נגד ממשל אסד.