גרמניה מתחזקת: מדד אמון המשקיעים היכה התחזיות

הצביע על קריאה חיובית של 5.4 נקודות - הרבה מעל תחזיות האנליסטים שצפו קריאה שלילית של 11.8 נקודות ■ נתון התפוקה התעשייתית של גוש האירו ירד ב-1.1% בדצמבר

בזירת המאקרו האירופית התפרסמו היום (ג') מספר נתונים מרכזיים שמעודדים את המשקיעים ומקפיצים את השווקים. מדד אמון המשקיעים שפורסם בגרמניה הצביע על קריאה מעולה, הרבה מעל תחזיות האנליסטים. מנגד, הייצור התעשייתי בגוש האירו ושינוי מספר המועסקים בצרפת הצביעו על נתונים שליליים.

תחילה, בגרמניה, הכלכלה החזקה ביבשת, פורסם היום מדד אמון המשקיעים לחודש פברואר שהיכה את התחזיות כאשר הצביע על קריאה של 5.4 נקודות - הקריאה החיובית הראשונה שלו מאז חודש מאי והרבה מעל תחזיות האנליסטים שהסתפקו בקריאה שלילית של 11.8 נקודות, זאת לעומת קריאה שלילית של 21.6 נקודות בחודש הקודם.

"מנקודת מבטם של השווקים הפיננסים והמשקיעים, קיים סיכוי טוב שכלכלת גרמניה תחווה צמיחה טובה יותר במחצית השניה של 2012", אומר וולפגנג פראנז, נשיא ארגון ה-ZEW הגרמני, שמבצע את סקר המשקיעים. "מאחר והצרכנים לא מפחדים יותר מאיבוד המשרות שלהם, בעקבות שיעור האבטלה הנמוך, הביקושים המקומיים ימשיכו לתמוך בצמיחה הכלכלית של גרמניה".

מנגד, נתוני המאקרו של גוש האירו כולו ושל צרפת בפרט המשיכו להיחלש ולאותת למשקיעים כי המשבר עדיין קיים. כך למשל, נתון התפוקה התעשייתית של גוש האירו לחודש דצמבר, המשיך במגמת הירידה כאשר ירד ב-1.1%, בהתאם לתחזיות האנליסטים. בצרפת, השינוי במספר המועוסקים לחודש ינואר הצביע על ירידה של 0.2%, בהתאם לתחזיות האנליסטים ולאחר שבחודש הקודם הנתון נשאר מאוזן.

באנגליה פורסם היום כי האיננפלציה רשמה את הרמה הנמוכה ביותר מזה 14 חודשים. מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר באנגליה רשם עליה של 3.6% לעומת 4.2% בחודש דצמבר, כך מוסרת הלשכה הרשמית לסטטיסטקיה בלונדון.