ברזילי וגיא-רון במו"מ על שינוי בחלוקת תקציב לשכת עוה"ד

ראש לשכת עוה"ד, דורון ברזילי, רוצה לשנות את חלוקת תקציב הלשכה לשנה זו, כך שחלקם של המוסדות הארציים יגדל על חשבון מחוזות הלשכה

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי, מנהל משא-ומתן עם ראשי מחנה ראש הלשכה הקודם, עו"ד יורי גיא-רון, במטרה לסכם על שינוי בחלוקת תקציב הלשכה לשנה זו, כך שחלקם של המוסדות הארציים, שהוא חולש עליהם, יגדל על חשבון מחוזות הלשכה.

אתמול (א') הגישו ברזילי וקבוצת חברים בוועד המרכזי של הלשכה לבית המשפט לעניינים מינהליים בתל-אביב בקשה למתן אורכה של שבועיים כדי לאפשר את מיצוי המשא-ומתן. אם לא יושגו הסכמות, מתכוון ברזילי לעתור לבית המשפט נגד המועצה הארצית של הלשכה, שהחליטה על חלוקת התקציב לפני כחודשיים.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט, טוענים ברזילי וחבריו כי ההחלטה בדבר חלוקת התקציב היתה "פוליטית, בלתי סבירה באופן קיצוני, נגועה בחוסר מידתיות ומנוגדת לדין ולפסיקת בתי המשפט", וכי היא "משליכה על כל אחד מעורכי הדין במדינה, גורמת עוול רב, ועניינה היחיד הוא פגיעה בראש הלשכה וניסיון למנוע את המשך תפקודה של הלשכה".

בספטמבר 2009 פסק בית המשפט לעניינים מינהליים, בעתירה קודמת בנושא חלוקת התקציב בלשכה, כי על המועצה הארצית לגבש קריטריונים ברורים, סבירים, שוויוניים ומובנים הרלוונטיים לקביעת תקציב ולחלוקת כספי הלשכה בין מוסדותיה השונים. בהמשך הוחלט כי המוסדות הארציים של הלשכה יקבלו 50% מתקציב הלשכה, והמחצית הנוספת תחולק באופן פרופורציונלי בין המחוזות.

אלא שבלשכה טוענים כי על-פי החלטת המועצה הארצית לגבי תקציב 2012, מקבלים למעשה המחוזות 70%, ובעוד שלמחוזות יש כעת עודפי תקציב - הרי שיש מחסור בתקציב עבור הפעולות השוטפות החיוניות ביותר של הלשכה, כמו למשל תחזוקת אתר האינטרנט. (עת״מ 18677/02/12).