סקר מנהלי הקרנות של מריל לינץ' מראה שיפור באמון בשווקים

מאז תחילת 2011, נרשמה בחודש פברואר הצמיחה הגדולה ביותר במהלך חודש בודד בהיקפי ההשקעה במניות ■ רק 5% מהנסקרים אומרים כי גוש האירו הוא האיזור שהם היו רוצים להעריך בתשואת חסר, לעומת 29% בחודש ינואר

המשקיעים מביעים אמון מחודש בשוק הגלובלי בעקבות השיפור המשמעותי בתנאי השוק והציפייה האופטימית לצמיחה כלכלית מחודשת, כך עולה מסקר מנהלי הקרנות של מריל לינץ' לחודש פברואר.

מאז תחילת 2011, נרשמה בחודש פברואר הצמיחה הגדולה ביותר במהלך חודש בודד בהיקפי ההשקעה במניות. 26% מתיק ההשקעות מושקעים במניות במשקל יתר, בעלייה של 12% לעומת החודש הקודם. נרשם גם תיאבון מחודש למניות צריכה מחזורית (cyclical stocks), ובכלל זאת ענפי התעשייה וחומרי הגלם - בעוד שנרשמה ירידה במניות הדפנסיביות, ובכלל זאת פרמצבטיקה וטלקום. כמו כן ניכרה ירידה ברמות המזומנים.

מרבית מנהלי הקרנות רואים שיפור בכלכלה העולמית. 11% הביעו אופטימיות לגבי התחזקות במהלך השנה הקרובה - בעוד שבדצמבר 27% צפו דווקא הרעה במצב הכלכלי. 32% מעריכים כי הנזילות בשווקים במצב חיובי, לעומת 7% שחושבים ההיפך.

מייקל הרטנט, אנליסט בכיר במריל לינץ', אמר כי "השיפור בנזילות תמך בראלי הנוכחי, אולם חשוב להדגיש כי זה גם משקף את הסנטימנט הכלכלי המשתפר. נתונים כלכליים חייבים להמשיך ולהשתפר על מנת להחזיק התאוששות".

השווקים המתעוררים מרוויחים מהתאבון לסיכון

שעה שהתאבון לסיכונים גבר, משקיעים חיזקו את השקעתם במניות של שווקים מתעוררים. 44% מהמשקיעים מעריכים בתשואת יתר החודש מניות בשווקים המתעוררים, לעומת 20% בינואר.

86% מאמינים כי הכלכלה הסינית הולכת לקראת נחיתה רכה, ורק 2% מהמשקיעים באסיה והשווקים המתעוררים מאמינים כי כלכלת סין תחלש בשנה הקרובה, וזאת לעומת 23% בינואר.

חזרתם של הבנקים

שעה שסנטימנט המשקיעים ביחס לאירופה השתפר לעומת חודש ינואר, המשקיעים ביבשת חזרו למניות הבנקים - רק 12% מעריכים בתשואת חסר את הסקטור, לעומת 50% בינואר. גם ההשקעה בסקטור הרכב נמצאת ברמתה הטובה ביותר מאז החל סקר מנהלי הקרנות, כאשר 20% מעריכים בתשואת יתר את הסקטור, לעומת 2% בלבד בינואר.

הנתון הבא מראה בצורה הטובה ביותר את השיפור בסנטימנט לגבי אירופה: רק 5% אומרים כי גוש האירו הוא האיזור שהם היו רוצים להעריך בתשואת חסר, לעומת 29% בחודש ינואר. מדד גוש האירו של מריל לינץ' נמצא ברמתו הגבוהה ביותר מאז יולי 2011.