"הועמדתי לדין רק כי אני גאידמק. אני שמח שיש צדק בישראל"

כך אמר היום גאידמק לאחר שביהמ"ש אישר את הסדר הטיעון עמו בפרשת הלבנת ההון בבנק הפועלים ■ הפרקליטות: "הפרשה הביאה למהפכה בתחום הלבנת ההון"

"הועמדתי לדין רק כי אני ארקדי גאידמק. צריך להיות ברור לכולם שהורשעתי רק בכך שהתנהגתי כ'אובר-חוכם' ולא במירמה. אני שמח לראות שיש צדק בישראל".

כך אמר היום (ב') גאידמק עם סיום פרשת הלבנת ההון בבנק הפועלים, לאחר בית המשפט המחוזי בתל-אביב הרשיע, במסגרת הסדר טיעון, את הנאשמים בפרשה, ובהם גאידמק, בשורה של עבירות קלות יחסית, ללא הרשעות בהלבנת הון, וגזר על המורשעים עונשי מאסר על-תנאי וקנסות.

התובע, עו"ד שרון פרידמן מפרקליטות מיסוי וכלכלה, הדף את הטענה כי מדובר בתבוסה משפטית לפרקליטות: "חשוב להבהיר כי בית המשפט הרשיע את כל הנאשמים המרכזיים בתיק. זו תופעה שקשה למצוא מקבילה לה. פקידי בנק ברמה כזו לא הורשעו עד כה בשום עבירה", אמר פרידמן.

עוד ציין התובע כי 'הווליום' שבו הפרשה נפתחה נסמך על המסמכים שהיו באותה עת, והדברים השתנו במהלך המשפט. "הפרשייה הזו היא האחרונה מבין 3 פרשיות שבה חולטו למעלה מ-110 מיליון שקל לטובת הציבור. חשוב לזכור כי הצלחה בתיקים כאלה לא נמדדת רק בבית משפט. המשפטים הללו השפיעו מאוד על הגופים הפיננסיים בישראל - לא דומה ההתייחסות שלהם היום להלבנת הון לתקופה שלפני הגשת כתב האישום. יש מהפכה של ממש בגופים הפיננסיים בתחום זה".

"המדינה גמלה לגאידמק רעה תחת טובה"

בא-כוחו של גאידמק, עו"ד דוד ליבאי, מסר בתגובה כי "גאידמק בא לישראל עם נכונות רבה לתרום למדינה ולתושביה ,והמדינה גמלה לו רעה תחת טובה. סוף-סוף הוא יוכל לחזור כעת לחיים תקינים ללא אימת הדין".

לדבריו ליבאי, "לפרקליטות יש נטייה להשתמש באופן מוגזם באישומים של הלבנת הון, שהם אישומים חמורים וקטלניים. במקרה של גאידמק לא הייתה כל טענה שכספו מקורו בעבירות, והעמדתו לדין על הלבנת הון הייתה נטולת יסוד. אני שמח שהתביעה שוכנעה בכך באמצע המשפט כדי לאפשר לנו לסיים את ההליך".

עורכי הדין נוית נגב, גל הררי-גולדמן ורונן מנשה, המייצגים את חיים שמיר, אחד הנאשמים בפרשה, מסרו: "במסגרת הסדר הטיעון התביעה חזרה בה מכל 6 האישומים בעבירת איסור הלבנת הון. מחיקת האישומים משמעותית ביותר ומחזירה את התיק למידתו הראויה - עבירה מתחום סדרי המנהל הגובלת בעבירת משמעת. לחיים שמיר נגרם סבל רב כתוצאה מההליכים, ואנו שמחים כי כעת הוא יוכל לחזור לשגרת חייו".