המשבר הבא בארה"ב? החוב העצום של הסטודנטים תופח

ההורים הלווים כספים כדי לממן את לימודי ילדיהם הגדילו את ההלוואות והחוב בסך הכל גדול יותר מחצי בעשור האחרון ■ "ארה"ב ניצבת כעת בפני איום ריאלי של משבר החוב הסטודנטיאלי"

איפה טמון הפוטנציאל למשבר הבא בארה"ב? החוב העצום של האמריקניים על לימודי הקולג' הולך וגדל ועלול להוביל למשבר. ההורים הלווים כספים כדי לממן את לימודי ילדיהם הגדילו את ההלוואות והחוב בסך הכל גדול יותר מחצי בעשור האחרון וחצה את ה-100 מיליארד דולר - מדובר ב-10% מהחוב הסטודנטיאלי העצום בארה"ב. כך עולה ממחקר של חברת FinAid.org.

"לא משנה מהי רמת ההכנסה של ההורים הגדילו את לקיחת ההלוואות לצורך מימון לימודים לילדים, חל גידול דרמטי באחוז ההורים שלקחו הלוואות לצורך לימודים לילדים", כך אמר מייסד חברת המחקר.

הורים שלקחו הלוואות נאלצים להתמודד כעת עם ירידה בערכם של הנכסים ובעיקר ירידה בערך הבתים. "ארה"ב ניצבת כעת בפני איום ריאלי של משבר החוב הסטודנטיאלי על רקע המשבר במשכנתאות וירידה בערך הבתים", כך על פי מחקר חדש של NACBA (האיגוד הלאומי של הפרקליטים העוסקים בפשיטת רגל). "ההורים שחותמים על הלוואות למימון לימודים ימצאו קושי גדול מאוד בהחזר כאשר הם נאלצים לאבד את מקום עבודתם או לספוג ירידה בשכר", אמרו.

"ההורים צריכים לקחת הלוואות בצורה יותר מבוקרת ולהבטיח את ההחזר תוך 10 שנים כיוון שהם צריכים לדאוג למצב שבו לא תהיה להם הכנסה. ללא עבודה אסור שישארו חובות כיוון שלא תהיה להם הכנסה שתוכל להתמודד עם החוב", נמסר מחברת המחקר.