פולסון: "תרחיש ליהמן ברדרס יחזור על עצמו גם באירופה"

שר האוצר הקודם של ארה"ב מציג תחזית פסימית לגבי אירופה אך תומך במדיניותו של מריו דרגי ■ "בתקופת המשבר ארה"ב נאלצה להתמודד הן עם כשלים פולטיים והן עם כשלים כלכליים", טוען פולסון

שר האוצר הקודם של ארה"ב, הנרי פולסון, טען בראיון ל-CNBC כי למרות שקיימים מאפיינים רבים במשבר החוב האירופי שדומים למשבר שחוותה ארה"ב בשנים האחרונות, המצב הכלכלי באירופה חמור יותר וייקח שנים עד שהאירופים יצליחות לפתור אותו.

פולסון, שכיהן כשר האוצר של ארה"ב בתקופת משבר הסאב-פריים לפני כ-4 שנים, נאלץ להתמודד במהלך כהונתו עם אחד המשברים הכלכליים החמורים ביותר בהיסטוריה של ארה"ב ושל העולם כולו. המשבר סחף את כל הכלכלה הגלובלית ואת כלכלת אירופה בפרט, למיתון עולמי ולמשבר חוב שממנו גוש האירו מתקשה לצאת עד היום. "בתקופת המשבר ארה"ב נאלצה להתמודד הן עם כשלים פולטיים והן עם כשלים כלכליים", טוען פולסון.

"זה בדיוק מה שקורה בגוש האירו, האירופאים נאלצים להמתמודד עם כשלים מבניים חמורים שמשליכים גם על ארה"ב, כך שהדבר החשוב ביותר מבחינת הכלכלה הפנימית שלנו הוא להגן על הבנקים מפני המשבר האירופי שייגרום לקריסה חמורה".

"אני לא בטוח שהאנלוגיה לליהמן ברדרס היא נכונה, אבל האירופים בהחלט יכולים לחוות בקרוב קריסה של מוסד פיננסי בסדר גודל של הליהמן, מה שיגרור תגובת שרשרת שתוביל למפולת בשווקים", טוען פולסון.

לדעתו של פולסון, נגיד הבנק המרכזי האירופי, מריו דרגי, פועל בצורה מספקת כדי לחלץ את גוש האירו ממשב החוב. כלומר, פולסון תומך בהזרמות ההון המאסיביות שביצע דרגי למערכת הבנקאית לפני כחודשיים.

באשר ליוון, פולסון טען כי: "אף אחד לא אוהב תוכניות חילוץ ובייחוד האמריקנים, אך האפשרות השנייה (חדלות פרעון) תהיה קטסטרופלית למערכת הכלכלית העולמית".