האם תהפוך מקורות גם לחברת המים הלאומית של קפריסין?

הרעיון עלה היום במהלך ביקורו של ראש הממשלה נתניהו בקפריסין ■ מקורות, שמקימה בקפריסין שני מתקני התפלה שיספקו כ-40 אחוז ממי השתייה של האי מעוניינת להיכנס גם לתחום ניהול משק המים

חברת מקורות מעוניינת להיכנס לתחום ניהול משק המים של האי דובר היוונית הסובל ממצוקת מים קשה. הרעיון עלה בפגישות שקיימו היום שר האנרגיה והמים ד"ר עוזי לנדאו ויו"ר מקורות אלכס ויז'ניצר עם נשיא קפריסין ועם הפטריארך של הכנסייה היוונית בקפריסין.

הפגישות התקיימו במסגרת ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שלנדאו וויז'ניצר התלווו לפמלייתו. לדברי לנדאו מטרת הפגישה עם הפטריארך הייתה "לנסות לפתוח דלתות עם כל מי שעשוי להיות בעל השפעה על עסקים ישראלים".

מקורות, שמקימה בקפריסין שני מתקני התפלה שיספקו כ-40 אחוז ממי השתייה של האי מעוניינת להיכנס גם לתחום ניהול משק המים. תכנית האב של קפריסין מדברת על חמישה מתקני התפלה בהספק כולל של 40 מיליון קוב.

באפריל תסתיים בנייתו של מתקן של מקורות בלימסול בהספק של 15 מיליון קוב ותתחיל שדרוג של מתקן ישן שנבנה בזמנו על-ידי חברת IDE בלרנקה. מקורות תתפעל את המתקנים במשך 25 שנה. בנוסף מקורות בודקת רעיון להקים מתקן התפלה נוסף בפאפוס ותכין תכנית להשבת מי קולחין לחקלאות.