הבנק המרכזי הסיני מקל על הבנקים במדינה לתת הלוואות

הבנק המרכזי החליט על הורדת יחס הרזרבות הדרושים לבנקים על מנת לתת הלוואות ■ מדובר בפעם השנייה שהבנק מוריד את היחס ב-4 חודשים ■ המטרה: לנסות להאיץ את הצמיחה במדינה

הבנק המרכזי הסיני מנסה למצוא דרכים להילחם בהאטה בכלכלה הסינית, אחד הדרכים לכך היא הקלת התנאים המוטלים על הבנקי הנותנים הלוואות. הבנק המרכזי הסיני הורה על הפחת הרזרבות שהבנקים צריכים להחזיק על מנת לספק הלוואות ללקוחות, בתקווה שזה יוביל להאצת הצמיחה.

הבנק המרכזי הסיני הפחית את יחס הרזרבות הדרושות מהבנקים ב-50 נקודות בסיס, החל מיום שישי הקרוב ה-24 בפברואר. בשל כך יירד יחס הריזרבות הדרושות מ-21% ל-21.5%, ובכך ישתחררו כ-400 מיליאר יואן (כ-63.5 מיליארד דולר) למערכת הבנקאות הסינית.

"לא מדובר בהפתעה גדולה, למרות שקובעי המדיניות בסין תמיד הדגישו את הצורך ביציבות במדיניות הכלכלית, הורדת יחס הרזרבות היה מהלך הכרחי", אמר הו זנגווי, כלכלן בחברת ההשקעות Huachuang Securities. "אבל ההקלה תתבצע בהדרגה מכיוון שהבנק המרכזי נשמע זהיר לגבי האינפלציה בדוח המדיניות המוניטארית לרבעון הרביעי של 2011".

מדובר בפעם השנייה שהבנק המרכזי מפחית את יחס הריזרבה של הבנקים תוך 4 חודשים. בנובמבר 2011 הוריד הבנק המרכזי את היחס לראושנה מזה 3 שנים מרמה של 21.5%. על פי סקר של רויטרס הכלכלה הסינית צפוייה לצמוח במהלך הרבעון הנוכחי ב-8.2% לעומת צמיחה של 8.9 ברבעון הרביעי של 2011.