פברואר ידידותי

למעט מניה זו או אחרת שאולי אתם מתעניינים בה, השוק המקומי לא מעניין, אלא אם אתם שחקני אופציות

אנחנו נמצאים בחודש פברואר, חודש שנהוג לפחד מפניו. בינתיים עובר רגוע אבל לפעמים המפולת מגיעה ללא הודעה מוקדמת כאשר הפחד המובנה מאיץ אותה בבחינת נבואה שמגשימה את עצמה. נכון ליום שישי, סיום המסחר, בכל הקשור לוול סטריט, נראה שאת פברואר 2012 נעבור בשלום ולכן גם לא קנינו אופציות PUT לתיק קניון המניות (וול סטריט) במקום אלו שפקעו ביום שישי.

כמה מילים על המדד המקומי, ת"א- 25 . זה המשיך להיסחר בגבולות המוכרים, לפחות לקוראי טור זה ובכך גם לא להשתתף בחגיגית העלייה העולמית. כפי שזה נראה בסוף שבוע המסחר שחלף, הכיוון הוא למטה. הממוצע ל-50 יום נחצה למטה וגם המתנדים מלמדים על חולשה. אם המדד לא יעלה ביום ראשון - שני מעל 1,110, יתחזקו הסיכויים להתפתחות גל יורד. המשמעות היא שכרגע, למעט מניה זו או אחרת שאולי אתם מתעניינים בה, השוק המקומי לא מעניין, אלא אם אתם שחקני אופציות.

הפיננסים עוד דוחף

בוול סטריט, לעומת זאת, המדדים ממשיכים למשוך יפה למעלה. ה-S&P 500 מתמודד בימים אלו עם אזור השיא ההיסטורי שהנקודה הגבוהה ביותר שלו היא 1,364. אומנם פברואר הוא החודש אבל כפי שזה נראה, השנה יש סיכוי שהוא יהיה בסדר. לעובדה שמדובר בשנת בחירות יכול להיות קשר לעניין. המשמעות היא שאולי נראה פריצה של השיא הזה, פריצה שאני מניח שתהיה בכל מקרה בשבועות הקרובים, עוד לפני מרץ. תמיכה ב-1,356 ביום שלישי תהיה סימן חיובי וכמובן מהלך מעל 1,364.

בכל מקרה, מגמת העליה צפויה להימשך ורצוי להמשיך לדבוק באסטרטגיה של הצמדות למניות מומנטום, מניות שעולות בעוצמה רבה יותר בהשוואה למדד, ולא למניות מדשדשות שמחכים שמשהו יקרה לגביהן. זאת בשביל לסחוט את הלימון מה שיותר. היה וכן יהיה איזה שהוא תיקון חד, ירידה עד 1,300 עדיין תשמר את מגמת העלייה ואף תיתן לה עוצמה גדולה יותר בשל שחרור לחצים לתיקון. כדאי גם לשים לב להמשך התחזקות סקטור הפיננסים, התחזקות שהיא גם רלבנטית להשקעה בסקטור וגם סימן חיובי לשוק.

זיו סגל, שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.