רשות ני"ע קנסה את תנובה ואחרים ב-15 מיליון שקל; הדוחות ייחשפו

היום אושר הסדר אכיפה מינהלית ראשון - ותנובה, מבטח שמיר ואייפקס ישלמו יחד 15 מיליון שקל ■ נפתח הפתח לחזרה למסחר של מניות מבטח שמיר

רשות ניירות ערך הודיעה היום (א') כי מותב ועדת האכיפה המינהלית, בראשות השופטת בדימוס ברכה אופיר-תום, אישר את הסדר האכיפה המינהלית הראשון שנחתם ביום 25 בינואר 2012 בין רשות ניירות ערך מצד אחד, לבין תנובה, מבטח שמיר ואייפקס מצד שני.

במסגרת ההסדר הוטלו סנקציות של עיצום כספי בסכום של 15 מיליון שקל, כאשר על-פי הסכמה מוקדמת, מבטח שמיר תשלם 4 מיליון שקל, תנובה תשלם 7 מיליון שקל, ואייפקס תשלם עוד 3.5 מיליון שקל. זאת, כיוון שהישהו את פרסום הדוחות הכספיים.

בנוסף, התחייבו הצדדים להציג מחדש את דוחותיה הכספיים של מבטח שמיר, אשר מניותיה מושעות מהמסחר בבורסת אחד העם החל מהרבעון הראשון של 2008, ולצרף את דוחותיה הכספיים של תנובה לשנים 2010-2011.

יו"ר רשות ניירות ערך, שמואל האוזר, ציין כי "ההסדר שולח מסר חשוב לשוק ההון, לפיו חברה ציבורית חייבת לפעול באופן אקטיבי על מנת למלא אחר חובות הגילוי שלה, ועל החברות הפרטיות הקשורות בה לשתף עמה פעולה למטרה זו. אמצעי האכיפה שהוטלו במסגרת ההסדר מידתיים וסבירים מצד אחד, ויש בהם כדי להרתיע מצד שני".

על-פי ההסדר, פרסום דוחותיה המתוקנים של מבטח שמיר, הכוללים את המידע לגבי תנובה, יאפשר את השבת מניותיה של מבטח שמיר למסחר בבורסה.