"יוון היא כמו חולצה שלא מתגהצת, תמיד מגלים עוד קמט"

אמיר כהנוביץ מכלל פיננסים: כבר שנתיים שממשלת יוון נמצאת "על סף הסכם סופי עם האיחוד האירופי" ■ לדידו, גם אם יוון תוחלץ: "אירופה תתפנה לבעיה הבאה - פורטוגל"

כבר שנתיים שממשלת יוון נמצאת "על סף הסכם סופי עם האיחוד האירופי", ואף פעם לא מגיעים לקו הסיום. גם הפעם, הממשלה היוונית תידרש ליישם את צעדי הצנע - וזה החלק הקשה. כך מעריך היום (א') אמיר כהנוביץ, הכלכלן הראשי של כללת פיננסים.

כהנוביץ מתייחס לדרישה של האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלואמית (IMF) מיוון לבצע קיצוצים נוספים, בהיקף של 325 מיליון אירו - וזאת, לאחר שהפרלמנט אישור זה מכבר רפורמות צנע בכ-3.3 מיליארד אירו, לפני כשבועיים.

בנוסף, טוענים בכלל פיננסים כי גם אם "נניח לרגע שמשבר החובות של יוון נפתר", על רקע קבלתה את תוכנית החילוץ השנייה שלה - על סך 130 מיליארד אירו, עדיין ישנה בעיה נוספת באירופה - פורטוגל.

"עתידה לא ברור", מבהיר כהנוביץ. "לא ברור אם הממשלה הפורטוגזית עשתה כל מה שה'טרויקה' דרשה ממנה עבור החילוץ שקיבלה - על סך 78 מיליארד אירו. הממשלה הפחיתה את הגירעון התקציבי ביותר משליש - אבל גם זה לא צפוי להקטין את יחס החוב-תוצר שלה, שצפוי לעלות ל-118% עד סוף השנה".

כהנוביץ תולה את הבעיה של פורטוגל בצמיחה נמוכה, לאחר שזו התכווצה בכ-1.5% בשנת 2011 וצפויה להמשיך ולהתכווץ בשיעור חד יותר - של כ-3% בשנת 2012.