הערכות: מחיר הדלק יתייקר ב-20 אג' לשיא של כל הזמנים

המשמעות: עלייה של חצי שקל לליטר דלק בתוך תקופה של פחות מחודשיים ■ מחיר הדלק צפוי להגיע לשיא של כל הזמנים ויעמוד על 7.60 שקל לליטר דלק

עוד לא הספקנו לעכל את העלייה האחרונה במחירי הדלק בחודש שעבר ושוב זה קורה: על רקע איומי האמברגו על נפט אירני, לפי הערכות האחרונות, מחיר הדלק צפוי להתייקר בחודש הבא ב-20 אגורות נוספות.

במידה והערכות אלו יתממשו, הנהג הישראלי ישלם את מחיר המלחמה הדיפלומטית שמנהל העולם נגד איראן ובחודש הבא צפויה לשלם 20 אגורות נוספות לליטר דלק זאת בעקבות הכוונה להוציא לפועל את אמברגו הנפט נגד משטרו של אחמדינג'אד.

העלייה הצפויה של 20 האגורות במחיר הדלק מגיעה אחרי עלייה של 23 אגורות בחודש הקודם. המשמעות: עלייה של חצי שקל לליטר דלק בתוך תקופה של פחות מחודשיים. בחישוב פשוט, מחיר הדלק צפוי להגיע לשיא של כל הזמנים ויעמוד על 7.60 שקל לליטר דלק.

בתוך כך, נראה כי הציבור הישראלי "יסבול" מכמה עליות במחירי האנרגיה בתקופה הקרובה. כך למשל, מחירי החשמל צפויים להתייקר ב-6.6%, עקב הפרעות באספקת הגז ממצרים ומחסור באספקת גז מקומי.

מחיר הדלק זינק בשבוע שעבר ב-3.18%, ועל צריכת המים הביתית, למרות שפחתה, אנחנו משלמים יותר (כולל מע"מ). כשמדובר בדלק, מדובר בעלייה של 57% מאז 2009, כשמדובר בחשמל מדובר בעלייה של 13.5% בשנה האחרונה, וכשמדובר במים, מדובר בעשרות ובמאות אחוזים.