בג"ץ: כתב האישום נגד איש העסקים עידו סמואל לא יבוטל

שופטי העליון דחו על הסף את עתירתו של סמואל לבטל את כתב האישום שהוגש נגדו מטעמי הגנה מן הצדק ■ סמואל מואשם בהונאת משקיעים במיליוני שקלים

כתב האישום נגד איש העסקים עידו סמואל לא יבוטל מטעמי הגנה מן הצדק - כך הורו היום (ב') שופטי בג"ץ סלים ג'ובראן, יורם דנציגר ועוזי פוגלמן, שדחו על הסף את עתירתו של סמואל לבטל את כתב האישום שהוגש נגדו.

מדובר בכתב אישום שהגישה פרקליטות מחוז תל-אביב לבית המשפט המחוזי בעיר, באשמה כי במסגרת עיסוקו בשוק ההון, קיבל סמואל מאות אלפי שקלים מידי משקיעים, לאחר שהציג בפניהם מצג-שווא שלפיו כספם יושקע באפיקים הנושאים רווח בלבד, ואולם הפסיד את רוב כספם.

סמואל הואשם בעבירות של גניבה בידי מורשה וקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות. לכתב האישום צורף אישום נוסף, בעניין דומה שבו נחקר סמואל בעבר והתיק נגדו נסגר, אך נפתח שוב בהמשך עם הצטברות חשדות דומים נוספים.

בא-כוחו של סמואל, עו"ד גיל עשת, טען כי יש לבטל את כתב האישום מחמת הגנה מן הצדק, בטענה כי לא היתה כל הצדקה לפתוח מחדש את התיק שנסגר.

לטענת הפרקליטות, החקירה השנייה הניבה ראיות המחזקות את הראיות בתיק הראשון, ולכן הוחלט לפתוח אותו מחדש. בית משפט השלום דחה את הטענה בדבר הגנה מן הצדק, ולפיכך עתר סמואל לבג"ץ.

אלא שגם שופטי בג"ץ הורו לדחות את העתירה על הסף, בנימוק שמדובר בפועל בהגשת ערעור על החלטת ביניים בהליך פלילי - דבר שאינו אפשרי על-פי סדרי הדין.

"על אף התנהלותה הבעייתית של הפרקליטות בנסיבות המקרה", כתב השופט יורם דנציגר, "והפגיעה שגרמה התנהלות זו בזכויותיו של סמואל, אין מקום במקרה זה לסטייה מההלכה הפסוקה בדבר אי-התערבות בהחלטות ביניים בהליך הפלילי".

גם בקשתו של סמואל למחוק את עדי התביעה שהעידו בבית המשפט המחוזי נדחתה, מאחר ש"מדובר בליבת שיקול-דעתה של הפרקליטות ובסדרי הדין המסורים לשיקול-דעתו של בית המשפט הדן בהליך העיקרי".